اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان قزوین/ایجاد اشتغال برای ۴۶۸نفر توسط بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی استان متعهد به واگذاری ۶۲۰ واحد مسکونی به مددجویان در سال جاری است که در نیمه نخست امسال ۳۰۰ واحد آن واگذار شده و ما بقی تا پایان امسال واگذار می‌شود.

ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان قزوین/ایجاد  اشتغال برای ۴۶۸نفر توسط بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که تعهد اشتغال این سازمان برای سال ۹۹، ۷۱۰ نفر بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون برای ۴۶۸ نفر شغل ایجاده شده است.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی، مشغول به فعالیت در شرکت‌ها و پرداخت سرمایه کار بلاعوض به نیازمندان و معلولین بوده است.

وی افزود: همچنین برای توانمندسازی، ارتقای سطح کیفی و ایجاد اشتغال بیشتر برای مددجویان اقداماتی از قبیل؛ تخصیص بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان، یارانه ارتقای کارایی معلولین و انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل بهزیستی استان قزوین و فنی و حرفه‌ای استان قزوین انجام شده است.

وارثی با بیان این که چند سری جهیزیه با ارزش نقدی ۵۸ میلیارد ریال در اختیار مددجویان بهزیستی قرارداده شده است، عنوان کرد: از این میزان مبلغ، ۲۷ میلیارد ریال از طریق اعتبارات دولتی و ۳۱ میلیارد ریال نیز از طریق آورده‌های غیردولتی تامین شده است.

وی افزود: همچنین با همکاری مؤسسات خیریه و بسیج سازندگی ۶۰ سری جهیزیه به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان به مددجویان این سازمان اهدا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، تصریح کرد: این نهاد متعهد به واگذاری ۶۲۰ واحد مسکونی به مددجویان است که در نیمه نخست امسال ۳۰۰ واحد آن واگذار شده و ما بقی تا پایان امسال واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: راه و شهر سازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، شهرداری‌ها، ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز در تأمین مسکن جامعه هدف فعال هستند.

وی افزود: در تحویل واحدهای مسکونی به جامعه هدف، خانوارهای فاقد مسکن دارای ایتام تحت پوشش، خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول شهری و روستایی، سرپرستان خانوار دارای معلولیت خیلی شدید، زنان سرپرست خانوار و سایر معلولان و مددجویان عادی در اولویت هستند.

وارثی در مورد اقدامات انجام شده در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سنین ۳-۶ ساله، بیان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از تیرماه شروع و تاپایان بهمن ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه غربالگر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون ۳۰ هزار کودک معاینه و حدود ۲ هزار کودک مشکوک شناسایی شدند که به مرحله دوم غربال ارجاع گردیده‌اند.

وی افزود: افراد بی بضاعت در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وارثی با بیان این که از سال ۸۶ نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند و در صورت لزوم به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند گفت: در نیمه اول سال ۹۹ تا کنون ۴ هزار نوزاد دراین طرح غربال شده‌اند، ۵ بیمارستان نیز جهت غربالگری شنوایی فعالیت می‌کند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا در فروردین و اردیبهشت ماه غربال تعطیل بوده است، ولی تاکنون برای ۹ هزار نوزاد غربالگری شنوایی انجام شده و ۳۰ نوزاد مشکوک شناسایی گردیده است.

 مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این که در سال ۹۸ طرح فراگیر مشاوره ژنتیک معلولان تحت پوشش سازمان تا سال ۱۴۰۰ شروع گردید، گفت: در نیمه اول سال ۹۹ کلیه خانواده‌های ۳ معلول به بالا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در مجموع ۱۲۵ خانواده دارای ۳ معلول و بیشتر مشاوره ژنتیک دریافت کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول