اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

توضیحات شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره استفاده از الکتروموتورهای ایرانی در پروژه گوره-جاسک

شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «10 قلم کالای اساسی نفت-3| الکتروموتور سنین ضدانفجار را خواهیم ساخت حتی اگر شرکت نفت از ما خرید نکند» توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره استفاده از الکتروموتورهای ایرانی در پروژه گوره-جاسک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت با انتشار جوابیه‌ای در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «10 قلم کالای اساسی نفت-3| الکتروموتور سنگین ضدانفجار را خواهیم ساخت حتی اگر شرکت نفت از ما خرید نکند» توضیحاتی را ارائه کرد. در جوابیه آمده است:

«همانگونه که قبلاً تبیین گردید، شرکت مهندسی و توسعه نفت در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در خصوص حمایت از تولید داخل،‌ بهره‌گیری حداکثری از توان صنعتگران ایرانی را در پروژه‌های توسعه‌ای علی‌الخصوص در طرح ملی و استراتژیک انتقال نفت خام گوره-جاسک در دستور کار خود قرار داده است.

در این راستا نمونه‌های فراوان و متنوعی نظیر ساخت لوله‌های مقاوم به نفت خام ترش برای نخستین‌بار در کشور، ساخت الکتروپمپ‌‌های عظیم طرح  ملی و راهبردی گوره-جاسک توسط شرکت‌های سازنده پمپ داخلی که در این ظرفیت تاکنون در کشور تولید نشده بود، طراحی و ساخت سیستم کنترل ایستگاه‌ها، ساخت شیرآلات عظیم‌الچثه خط لوله انتقال نفت، ساخت شیرآلات کنترل جریان در ایستگاه‌ها، ساخت تجهیزات اندازه‌گیری بسیار دقیق میزان دریافت نفت خام و سایر موارد دیگر که همگی با اتکا و اعتماد به تولیدکنندگان ایرانی و پس از حصول اطمینان از رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های فنی از سوی سازندگان داخلی به ایشان واگذار گردید که به لطف پروردگار متعال تاکنون با سربلندی و موفقیت همراه بوده است. 

علی‌رغم همه کاستی‌ها با حمایت کارفرما و پیگیری‌های متعدد، فرصتی در اختیار شرکت جمکو قرار داده شده تا پیشنهادات فنی و مالی خود را به تأمین‌کنندگان الکتروپمپ داخلی طرف قرارداد با شرکت نفت ارائه نمایند که امکان استفاده از این فرصت از یک‌سو به دلیل اعلام انحرافات فنی از سوی شرکت جمکو و از سوی دیگر به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه نسبت به سایر سازندگان برای شرکت جمکو فراهم نشد. همانگونه که واضح و مبرهن می‌باشد، علت عدم بهره‌مندی شرکت جمکو از این فرصت، به موضوعات داخلی آن شرکت و ضعف در تأمین نیازهای اولیه پروژه مربوطه می‌باشد و لذا انتظار از وزارت نفت به منظور عدول از مشخصات فنی پروژه که موجبات ناکارآمدی و عدول از ضوابط ایمنی در زمان بهره‌برداری از تأسیسات در آینده می‌گردد، منطقی و صحیح به نظر نمی‌رسد. 

با همه کاستی‌ها و عدم توانمندی شرکت فوق‌الذکر با هدف ایجاد توانمندی و اثبات قابلیت اعتماد به منظور استفاده از محصولات تولیدی شرکت جمکو در محدوده توان‌های بالا، همچنین پشتیبانی از الکتروموتورهای طرح گوره-جاسک در سال‌های آتی، در پی درخواست مجدد شرکت یاد شده، مدیرعامل محترم شرکت مهندسی و توسعه نفت به طور کتبی و رسمی موافقت خود را در خصوص واگذاری 5 دستگاه الکتروموتور اعلام نمودند که نیازمند پیگیری مستمر و تنگاتنگ شرکت جمکو جهت اجرایی شدن تشریفات انعقاد قرارداد می‌باشد». 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول