اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نگذارید موسسه رازی تضعیف شود/ در مورد واکسن به خارجی‌ها امیدوار نباشیم

یک عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: موسسه رازی جزو سرمایه های کشور است و نباید اجازه دهیم از بین برود و با توجه به سابقه ای که این مجموعه دارد بهتر است مستقیما زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت کند.

نگذارید موسسه رازی تضعیف شود/ در مورد واکسن به خارجی‌ها امیدوار نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره اینکه شناخت بنده از مؤسسه رازی به ۵۰ سال پیش و دوران دانشجویی باز می‌گردد، گفت: در آن زمان نیز رازی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و تولید واکسن در دنیا مطرح بود و ما از بخش‌های مختلف این مؤسسه بازدید می‌کردیم. 

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب این مؤسسه در زیرمجموعه وزارت کشاورزی قرار گرفت، افزود: به دلیل عدم توجه مدیران مربوطه متاسفانه شاهد افت این مؤسسه بودیم اما خوشبختانه چند سالی است که وضعیت این مجموعه بهتر شده و گویی جانی تازه به کالبد آن دمیده شده است. 

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ارزشمندی و اهمیت مؤسسه رازی تأکید کرد و گفت: رازی سرمایه کشور است و نباید اجازه دهیم از بین برود، بلکه باید با ارتقاء تجهیزات و امکانات آن در صدد پیشرفت هرچه بیشتر آن تلاش کنیم چراکه این حجم از تجربیات در حوزه واکسن سازی را در کمتر جایی از دنیا می‌توانیم پیدا کنیم.

وی ادامه داد: انبوهی از تجربیات در این مؤسسه وجود دارد که می‌تواند به سایر مراکز واکسن سازی کمک کند تا بتوانیم تعداد بیشتری از مؤسساتی همچون رازی در کشور داشته باشیم.

دکتر محرز خاطرنشان کرد: دولت باید بیش از پیش به رازی توجه کند و لازم است از وضعیت علمی تحقیقاتی صرف خارج شده و به سمت کاربردی کردن این تحقیقات حرکت کند و برای اصالت و رسالت علم واکسن سازی تحقیقات صورت پذیرد. 

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه برای انیستیتو پاستور نیز چنین وضعیتی را شاهد هستیم، بیان کرد: این دو مرکز باید با توجه به قدمتی که دارند مستقیما تحت نظر ریاست جمهوری قرار گیرند تا به سایر مؤسسات در این حوزه کمک کنند و توسعه دهند. 

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید کرد: ما باید واکسن را در کشور خودمان تولید کنیم چرا که زمانی که به واکسن احتیاج داریم عملا به ما واکسن نمی‌دهند، بر همین اساس لازم است تمامی واکسن‌های انسانی، دام و طیور و همچنین کیت تشخیصی بیماری‌های ویروسی را در داخل کشور تولید کنیم.

وی ضمن ابراز نارضایتی از واردات واکسن‌های بی کیفیت از کشورهایی نظیر چین، گفت: دانش فنی تولید واکسن در ایران وجود دارد تنها باید عرصه و مواد اولیه با کیفیت را در اختیارشان قرار داد، از آن‌ها حمایت و تولیدات آن‌ها را خریداری کرد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول