اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نامزد پیشنهادی بایدن برای وزارت خزانه‌داری: آمریکا با بحرانی تاریخی روبه‌روست

«جنت یلن» که از طرف بایدن برای تصدی سمت ریاست وزارت خزانه داری در دولت آتی آمریکا معرفی شده، گفت این کشور با یک بحران اقتصادی دیگر روبه‌روست و عدم اقدام سریع پیامدهای ویران‌کننده‌ای در پی خواهد داشت.

نامزد پیشنهادی بایدن برای وزارت خزانه‌داری: آمریکا با بحرانی تاریخی روبه‌روست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جنت یلن» نامزد معرفی شده «جو بایدن» به عنوان وزیر خزانه‌داری دولت آینده آمریکا هشدار داد، این کشور با بحرانی اقتصادی روبه‌روست و اقدام با فوریت ضرورت دارد. 

به گزارش «بیزنس استاندارد»، او این سخنان را بعد از آن بیان کرد که بایدن تیم اقتصادی خود را در مقر تیم انتقالی در شهر ویلمینگتون ایالت دلور معرفی کرد.

یلن گفت: من حرفه خود را صرف تلاش برای اطمینان از این موضوع کردم که مردم بتوانند کار کنند و به عزت و ارزش ناشی از آن دست یابند. می‌دانم شما هم همینکار را کرده‌اید آقای رئیس‌جمهور منتخب. این را در آخرین رکود اقتصادی بزرگ و قانون بهبود پس از آن فهمیدم.  

وی در ادامه هشدار داد: حالا ما دوباره در حال روبه‌رو شدن با یک بحران تاریخی هستیم. همه‌گیری کرونا و عواقب اقتصادی ناشی از آن آسیب زیادی به مردم آمریکا زده و تاثیر نامتناسبی بر آسیب‌پذیرترین افراد بین ما داشته است. جان‌های از دست رفته. شغل‌های از دست رفته. مشاغل کوچک بین پابرجا ماندن یا تعطیل کردن به دلیل مصلحت مانده‌اند. افراد زیادی به سختی در تلاشتند سر سفره‌های خود غذا بیاورند و قبوض و اجاره خود را پرداخت کنند. این تراژدی آمریکایی است.

وزیر خزانه‌داری دولت احتمالی بایدن افزود: ضروری است که با فوریت عمل کنیم. انفعال رکود خودتقویت‌کننده‌ای را ایجاد خواهد کرد که ویرانی‌های بیشتری را در پی خواهد داشت. و این خطر را ایجاد خواهد کرد که تعهد پرداختن به مشکلات ساختاری را از دست بدهیم. نابرابری. دستمزدهای راکد بخصوص برای کارگران فاقد تحصیلات دانشگاهی.

تیم انتقالی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، روز دوشنبه اعلام کرد وی جنت یلن را به عنوان نامزد ریاست وزارت خزانه‌داری معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، تیم بایدن همچنین اعلام کرد «ادویل ادِیمو» Adewale Adeyemo  به عنوان معاون یلن و «جارد برنستین» Jared Bernstein و «هدر بوشی» Heather Boushey در شورای مشاوران اقتصادی او خدمت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، «نیرا تاندن» Neera Tanden در سمت مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید منصوب خواهد شد و «سیسیلیا رَوس» Cecilia Rouse ریاست شورای مشاوران اقتصادی را برعهده خواهد داشت.

علیرغم ادامه تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا، بایدن چند روزی است که در حال معرفی اعضای کلیدی کابینه خود است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول