اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازگشایی مسیر مسدودشده روستای «فیروزبهرام» در اسلامشهر

راه دسترسی به روستای «فیروزبهرام» شهرستان اسلامشهر که در اثر آبگرفتگی ناشی از بارش باران مسدود شده بود بازگشایی شد.

بازگشایی مسیر مسدودشده روستای «فیروزبهرام» در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، راه دسترسی به روستای «فیروزبهرام» از توابع بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، که طی ۲ روز گذشته بر اثر آبگرفتگی بارندگی‌های اخیر مسدود شده بود با تلاش‌ نیروهای خدمات شهری شهرداری اسلامشهر بازگشایی شد.

پل زیرگذر اتوبان تهران ساوه که تنها راه دسترسی شمالی روستای «فیروز بهرام» محسوب می‌شود، در اثر آبگرفتگی ناشی از بارش روزهای اخیر مسدود شده بود و با توجه به عدم انجام اقدامات لازم از سوی سازمان راهداری، پرسنل خدمات شهری شهرداری اسلامشهر به منظور خدمات‌رسانی به مردم این روستا، در قالب ۶ اکیپ امدادی با استفاده از ۲۰ دستگاه پمپ مکنده اقدام به تخلیه آب این پل کردند.

داود علی‌نیا مدیر خدمات شهری شهرداری اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در پی اطلاع از مسدود شدن راه دسترسی به روستای «فیروز بهرام» و آبگرفتگی پل واقع در مسیر نیروهای عملیات ویژه خدمات شهری شهرداری اسلامشهر علی‌رغم اینکه این مسیر خارج از محدوده جغرافیایی حریم شهرداری اسلامشهر بود به منطقه اعزام و اقدام به تخلیه آب کردند.

وی گفت : در بر آورد اولیه بیش از ۳ هزار متر مکعب آب مسیر پل دسترسی به روستای «فیروز بهرام» درمحدوده اتوبان تهران ساوه انباشته و باعث مسدود شدن مسیر تردد خودروها شده بود که در نهایت با استقرار۶ اکیپ ویژه با استفاده از ۲۰ دستگاه پمپ مکنده و بالغ بر ۱۸ ساعت کار مداوم آب انباشته شده تخلیه شد.

مدیر خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با اشاره به علل آبگرفتگی در این مسیر، بیان کرد: عدم لایروبی آبراه زیرگذر از اتوبان تهران ساوه که بتواند این حجم‌ آب عبور دهد از یک سو و آبگرفتگی کانال منشعب از رودخانه واقع در فاصله یک کیلومتری این زیرگذر دو دلیل به وجود آمدن این وضعیت و مسدود شدن این پل شده،که با تلاش‌های انجام شده این محور پس از ۲ روز مسدود بودن از صبح امروز پاکسازی و بازسازی شد.

علی‌نیا با اشاره به اهمیت رفع موانع بروز این گونه آبگرفتگی‌ها، تأکید کرد: متأسفانه تخلف کشاورزان هر دو طرف اتوبان در بستن راه آب و عملاً هدایت عمدی آب به سمت زیرگذر مواصلاتی به ویژه در ضلع شرقی در محدوده گلخانه صنعتی باعث بروز این آبگرفتگی شده، چنانچه این دو مشکل حل نشود بعد از هر بارش شدید وضعیت به همین منوال خواهد بود.

این‌بار هم پرسنل شهرداری اسلامشهر با اقدامات جهادی در خارج از محدوده حریم شهر اسلامشهر و در راستای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان خود اقدام به تخلیه آب و رفع آبگرفتگی این پل کردند، در حالی که لایروبی آب راه نگهداری پل و رفع آبگرفتگی در پل از جمله مأموریت‌ها و وظایف سازمان راهداری است که باتوجه به کاستی‌ها و کمبودهای این سازمان باید مسؤولان امر تدابیری اتخاذ کنند.

به گزارش فارس، راه دسترسی به روستای «فیروز بهرام» از مسیر پل زیرگذر اتوبان تهران ساوه بعد از ۳ روز مسدود بودن به روی خودروهای عبوری و مردم منطقه از صبح امروز بازگشایی شد و رفت و آمدها جریان یافت.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول