اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اینجا اسلحه های جنگی ساز می شوند! +عکس

«نیکولا ماکورا» مجسمه ساز صربستانی سلاح و تجهیزات نظامی را به سازهای موسیقی تبدیل می کند.

اینجا اسلحه های جنگی  ساز می شوند! +عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: هنر موسیقی همچون دیگر هنرهایی که بشر در طول تاریخ خلق کرده همواره بر اصل لطافت و زیبایی شناسی استوار بوده و حتی فجیع ترین صحنه ها و فریم های عکاسی نیز از فیلتر لطافت و زیبایی شناسی هنری عبور کرده اند تا آن احساس، تفکر و اندیشه ای را که هنرمند در ذهنش داشته را به شکلی هنری به مخاطب منتقل کند حتی در ثبت و ضبط وقایع حقیقیِ تاریخی. بی گمان، موسیقی را می توان از لطیف ترینِ این هنرها دانست، هنری برای صلح و دوست داشتن و دوری از جنگ و کینه و دشمنی که در این مقال «نیکولا ماکورا» مجسمه ساز صربستانی بر این مدعا صحه می گذارد. هنرمندی که «کلاشینکف» را به «گیتار» تبدیل می کند و «بازوکا» را به «پَن فلوت». اینجا نعره کلاشینکف به صدای نرم و لطیف برآمده از سیمهای کشیده شده بر فِرِت های گیتار و غرش انفجاری «بازوکا» به صدای مخملین «پَن فلوت» تبدیل می شود...

«نیکولا ماکورا» مجسمه ساز صربستانی، سلاح و تجهیزات نظامی را به آلات موسیقی مبدل می‌کند. او کلاشینکوف، خمپاره‌ و کلاه ایمنی نظامی را به آلات موسیقی تبدیل می‌کند.

 

«نیکولا ماکورا» با تبدیل این سلاح ها به موسیقی این کار را «From Noise To Sound» از «تبدیل سر و صدای ناخوشایند به صدای خوشایند» می نامد.

 

بیشتر سلاح هایی که برای ساز سازی استفاده می کند از رده خارج هستند و دیگر عملکردی ندارند.

 

آقای ماکورا اعتقاد دارد که در جنگ های یوگسلاوی بین سالهای 1991 تا 2001 از برخی از این سلاح ها استفاده شده است.

 

یوروپل(Europol/پلیس اتحادیه اروپا) تخمین می زند که حدود سه تا شش میلیون سلاح گرم سبک هنوز در بالکان غربی وجود داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول