اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح فاز اول تعریض پل شهید تولایی شهرقدس در دهه فجر/ نبود ایستگاه تاکسی در شهرک دانش

دهیار شهرک دانش از تعریض زیرگذر پل شهید تولایی از ۴ متر به ۲۲ متر خبر داد و گفت: با توجه به تردد روزانه ۱۳۰ هزار خودرو از زیرگذرهای سولیران و تولایی برای دسترسی به بزرگراه فتح و جاده شهریار و قدمت بالای این پل‌ها، فاز اول تعریض زیرگذر پل شهید تولایی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز اول تعریض پل شهید تولایی شهرقدس در دهه فجر/ نبود ایستگاه تاکسی در شهرک دانش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سیداسماعیل موسوی دهیار شهرک دانش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دهیاری دانش، اظهار کرد: زیرگذر شهید تولایی چند دهه است که موجب محدودیت در رفت و آمد مردم و وسایل نقلیه شده بود و تعریض پل‌های سولیران و شهید تولایی از دغدغه‌های بزرگ شهروندان منطقه است.

وی گفت: زیرگذر پل سولیران محل عبور خودروها بوده اما زیرگذر پل شهید تولایی علاوه بر تردد خودروها دسترسی محلی مردم نیز بوده و با توجه به منازل مسکونی و عبور ریل راه آهن رفت و آمدهای بسیاری از این محل انجام می‌شود.

دهیار شهرک دانش با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای تعریض زیرگذرها انجام نشده بود، افزود: بررسی، مطالعات دقیق و جلسات مختلفی با راه آهن و شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۱۸ گذاشته شد و با کمک فرمانداری در جلسه شورای ترافیک استان مصوب شد که پروژه زیرگذر پل شهید تولایی توسط دهیاری دانش و پل سولیران توسط شهرداری ناحیه ۶ تعریض شود.

موسوی ادامه داد: پس از برگزاری مناقصه و انجام مراحل قانونی و معرفی پیمانکار، پروژه تعریض پل شهید تولایی آغاز شد و تاکنون پروژه پیشرفت خوبی داشته و با اتمام این عملیات تمام مشکلات خودروهای عبوری جاده شهریار به فتح حل خواهد شد. همچنین خط ریل راه آهن نیز در حال جابجایی است.

وی با بیان اینکه این پروژه در هفته وحدت آغاز شد، بیان کرد: این پروژه یکی از خواسته‌های به حق مردم منطقه بوده و تلاش همه بر این است تا دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

تعریض تنگه‌ای ۴ متری به خیابان ۲۲ متری

دهیار شهرک دانش افزود: پیش از اجرای پروژه، عرض زیرگذر به شکل تنگه عبوری با عرض ۴ متر بود و با انجام عملیات در فاز اول به ۱۷ متر و در فاز دوم به ۲۲ متر تعریض می‌شود و رفت و آمد هم‌زمان از دولاین به همراه مسیر تردد عابر پیاده در زیرگذر انجام خواهد گرفت و تلفات و حادثه برخورد با قطار نیز برطرف خواهد شد.

موسوی با اشاره به حجم بالای تردد خودروها از این دو مسیر، ادامه داد: طبق اعلام نظر رسمی پلیس راه شهرستان قدس، ۱۳۰ هزار خودرو از زیرگذرهای شهید تولایی و سولیران برای دسترسی به بزرگراه فتح و کمربندی شهریار در روز تردد می‌کنند.

وی در خصوص ملک معارض در مسیر اجرای پروژه، عنوان کرد: حدود ۲۱۸ متر از ملک شخصی در مسیر پروژه معارض داشته که با اعمال ماده ۹ با کمک دادستانی و فرمانداری رفع خواهد شد.

دهیار شهرک دانش در ارتباط با فعالیت و تردد شرکت‌های بزرگ منطقه و مشارکت آن‌ها در تسریع روند اجرای پروژه،  اضافه کرد: تأمین اعتبارات از محل ارزش افزوده واریزی به دهیاری دانش بوده که در فاز اول هزینه ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و در فاز دوم حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نبود ایستگاه تاکسی برای جمعیت ۵ هزار نفری شهرک دانش

موسوی در خصوص جمعیت بالای شهرک دانش و نبود امکانات رفاهی و خدماتی، ابراز کرد: استقرار نمایندگان ادارات خدمات‌رسان در دهیاری دانش و افتتاح چند پروژه عمرانی در آینده انجام می‌شود و با توجه به جمعیت بالای منطقه امکانات دیگر مانند بانک، فروشگاه و کلانتری مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به نبود تاکسی و پایانه مسافربری، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات مردم، نبود وسائط حمل و نقل عمومی برای دسترسی به تهران، شهریار، شهرقدس، تهرانسر و بزرگراه خلیج فارس است و لازم است در این زمینه تفاهم نامه‌ای با سازمان تاکسیرانی شهرستان قدس نوشته شود.

دهیار شهرک دانش ادامه داد: سرانه ورزشی و فضای سبز جوابگوی جمعیت منطقه است و اولویت پروژه‌های عمرانی پس از افتتاح ساختمان الغدیر و تعریض پل شهید تولایی که در حال اجرا است، افتتاح درمانگاه بوده که به زودی انجام می‌شود و پس از اتمام این پروژه‌ها با کسب اعتبار تجهیز و افتتاح ساختمان آتش‌نشانی انجام می‌گیرد.

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی و ۵ هزار ماسک در روزهای کرونایی

موسوی به اقدامات انجام شده در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به رعایت مردم و تعطیل شدن بازار هفتگی، با آگاه‌سازی مردم و محدودیت ترددها، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، توزیع خانه به خانه ماسک و ضدعفونی خودروها با کمک نیروهای بسیج و تلاش جوانان داوطلب توانستیم مانع از گسترش این ویروس شویم و از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ فوتی کرونایی در شهرک دانش نداشتیم.

وی در ارتباط با کمک‌های مؤمنانه، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و پویش کمک‌های مؤمنانه با کمک مردم، خیران و شورای اسلامی دانش به شکل جهادی طی سه مرحله حدود ۵ هزار ماسک و طی ۴ دوره حدود ۳۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع شد و با کسب مصوبه شورا تا پایان سال حدود ۱۰۰ بسته معیشتی دیگر برای نیازمندان آماده خواهد شد.

صدور ۹۰ مجوز ساخت برای احیاء بافت فرسوده

دهیار شهرک دانش در خصوص احیاء بافت فرسوده منطقه، گفت: با توجه به قدمت این منطقه خاک شهرک فرسوده شده و نسبت به وقوع زلزله ایمن نیست و نیاز به تخریب و ایمن‌سازی منازل مسکونی دارد.

موسوی ادامه داد: در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام و با استقبال مردم، حمایت شورای اسلامی دانش و کمک بنیاد مسکن حدود ۹۰ مجوز طی دو سال برای نوسازی بافت فرسوده صادر شد و امکان دریافت وام ۴۰ میلیونی برای استفاده از طرح تشویقی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به ادامه داشتن این طرح تصریح کرد: تعدادی از منازل فرسوده با یکدیگر تجمیع شدند و مجتمع مسکونی همراه با پارکینگ ساخته شده و مردم نیز استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول