اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: اروپا بهای سوءاستفاده از آزادی‌ بیان را پرداخت می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه با شرم‌آور خواندن رویکرد ضد اسلامی برخی رسانه‌ها به بهانه آزادی بیان، گفت اگر این «رفتارهای زشت» پایان نیابد، اروپا و تمام بشریت بهای آن را خواهند داد.

اردوغان: اروپا بهای سوءاستفاده از آزادی‌ بیان را پرداخت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر از انتشار محتواهای توهین‌آمیز و ضد اسلامی در برخی رسانه‌های اروپایی انتقاد کرد.

اردوغان طی سخنرانی در همایش شبکه «تی‌آر‌تی وُرلد»، از جامعه جهانی خواست تا به سوءاستفاده‌هایی که تحت پوشش «آزادی بیان رسانه‌ای» علیه ادیان و مقدسات و گروه‌های مختلف بشری صورت می‌گیرد، پایان دهد.

وی ضمن شرم‌آور خواندن رویکرد ضد اسلامی و بیگانه‌هراسی که برخی رسانه‌ها اتخاذ کرده‌اند، گفت: «اگر هیچ پایانی برای این رفتار زشت که ذیل پوشش آزادی بیان رسانه‌ای انجام می‌گیرد، حاصل نشود، اروپا و تمام بشریت بهای آن را پرداخت خواهند کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه با لحنی کنایه‌آمیز و غیرمستقیم خطاب به دولت فرانسه تصریح کرد: «حکومتی که مجرمان و خلافکاران را مجازات نمی‌کند، نمی‌توان آن را یک حکومت آزاد توصیف کرد».

اردوغان درباره لزوم کنترل بر رسانه‌های اجتماعی نیز توضیح داد: «وقتی که دیجیتالی‌شدن از دامنه کنترل و قانون خارج شود، به فاشیسم کشیده می‌شود. دیجیتالی‌شدنی که آزادی را تداوم می‌بخشد، نباید باعث به‌حاشیه رانده شدن و ایجاد بی‌عدالتی‌های جدید شود».

وی همچنین از رسانه‌های جهانی به دلیل غفلت و بی‌اعتنایی نسبت به محدودیت‌هایی که دولت فرانسه بر رسانه‌های این کشور - از جمله ممنوعیت تصویربرداری از خشونت پلیس در برخورد با تظاهرات - اعمال نموده، انتقاد کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، چندی پیش با دفاع مجدد از انتشار محتوای نامناسب در این کشور، مدعی شد: «[فرانسه] حق آزادی بیان خود را، فقط به دلیل اینکه در خارج بحران ایجاد می‌کند، تغییر نخواهد داد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول