اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اروپا در حال معطل کردن جمهوری اسلامی است/ اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در راستای منافع ملی و حل مشکلات معیشتی است

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها،‌ گام به گام است و عملا منجر به لغو تحریم‌ها خواهد شد، ضمن این که در این باره اجماع ملی وجود دارد و همچنین نظرات شورای امنیت ملی و بزرگان کشور را هم گرفته‌ایم.

اروپا در حال معطل کردن جمهوری اسلامی است/ اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در راستای منافع ملی و حل مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 11 آذر ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در موافقت با این طرح اظهار داشت: وقتی که موضوع هسته‌ای ایران قرار بود در سازمان ملل مطرح شود، رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که فتوای مقام معظم رهبری که ایران سلاح‌های هسته‌ای و استفاده از آن را حرام می‌داند، نیازی به چند سال مذاکره نداشتیم.

وی افزود: ایران حسن نیت خود را نشان داده و آمریکا و 1+5 به تعهداتش ان عمل نکردند؛ آمریکای شیطان بزرگ از برجام خارج شد و 4+1 هم عملا ما را با حرف معطل کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرحی که کلیات آن در چند بند در کمیسیون امنیت ملی تأیید شده است امیدوارم با رأی مثبت نمایندگان مجلس مواجه شود و قطعا نظرات موافقین و مخالفین این طرح در کمیسیون امنیت ملی تأمین خواهد شد.

رحمانی گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها برای منافع ملی و رفع تحریم و حل مشکلات معیشتی مردم است. این در حالی است که طرف مقابل نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرده است، بلکه این کار را همچنان دنبال کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مجلس نهم دستوری 9 بندی به عنوان راهکار به نمایندگان دادند و عملا آنها این کار را انجام ندادند و طرف مقابل تحریم ها را شدیدتر کرد، ضمن این که ما برای فعالیت‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی و پزشکی نیاز به علم و دانش هسته‌ای داریم، ضمن این که از دانش هسته‌ای به عنوان انرژی پاک می‌توانیم استفاده کنیم؛ چراکه نفت، گاز و زغال سنگ پایان می‌پذیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد طرف مقابل در حال معطل کردن و سرگرم کردن جمهوری اسلامی است در حالی که این رویه پایان پذیرفته و بایستی صنعت هسته‌ای خود را دنبال کنیم و تعهداتی که ما انجام دادیم و آنها انجام ندادند را متوقف کنیم.

رحمانی تصریح کرد: به هیچ وجه به طرف مقابل امید نداریم که به تعهداتشان بازگردند و اگر آنها به چیزهایی که تعهد دادند و عمل کردند ما هم تعهدات خود را عمل خواهیم کرد.

وی افزود: اجرای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها،‌ گام به گام است و عملا منجر به لغو تحریم‌ها خواهد شد، ضمن این که در این باره اجماع ملی وجود دارد و همچنین نظرات شورای امنیت ملی و بزرگان کشور را هم گرفته‌ایم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی‌ها با طرح‌های مختلف مانند اس پی وی و اینستکس عملا ما را سر کار گذاشته و تحریم های بانکی همچنان سر جای خودش است و  دیگر تحریم‌ها مانند دارو و غذا را هم تحمل می‌کنیم، ضمن این که اعتقادات دینی به ما اجازه نمی‌دهند کفار بر مسلمانان مسلط باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از ورود جاسوسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد ضمن این که نباید اجازه دهیم جاسوسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به کشورمان آمده و دانشمندانمان را شناسایی کنند و ناجوانمردانه آنا را ترور کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان تأکید کردند که لغو تمام تحریم‌ها باید انجام شود، ضمن این که رئیس جمهور هم بعد از تصویب برجام اعلام کرد که تمام تحریم ها بلا استثنا برداشته خواهد شد، در حالی که هم اکنون 6 سال از این قضیه می‌گذرد و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در مجلس باید روحیه شهید مدرس وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول