اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کوچ ساکنان «عین عیسی» در الرقه در پی درگیری عناصر ترکیه و آمریکا

ساکنان شهر عین عیسی واقع در استان رقه در حال فرار از منازل خود هستند؛ زیرا درگیری عناصر وابسته به ترکیه و آمریکا در این شهر و اطراف آن افزایش یافته و از آغاز درگیری گسترده‌ای حکایت دارد.

کوچ ساکنان «عین عیسی» در الرقه در پی درگیری عناصر ترکیه و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض از تأثیرات درگیری تروریستهای وابسته به ترکیه و آمریکا در شمال سوریه بر روی غیر نظامیان این کشور هشدار می‌دهند.

پایگاه خبری معارض «جسر» به نقل از منابع محلی گزارش داد، این حملات باعث شده است که روند مهاجرت ساکنان شهر «عین عیسی» و اطراف آن واقع در شمال سوریه افزایش یابد.

این منابع از شمال استان رقه گزارش دادند، علت کوچ ساکنان این مناطق، درگیری و بمباران تروریستهای موسوم به «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا) است.

منابع مذکور خبر دادند که اخباری درباره احتمال آغاز عملیات نظامی جدیدی در اطراف این شهر به گوش می‌رسد و همین مسئله، روند خروج ساکنان را شتاب بخشیده است.

به گفته این منابع، شبه‌نظامیان کُرد و عناصر وابسته به ترکیه، به شدت در حال بمباران مواضع خود در این منطقه هستند و ساکنان از آغاز درگیری گسترده در این منطقه هراس دارند.

منابع مذکور خبر دادند، عناصر کُرد حاضر در عین عیسی با بلندگو در خیابانها، از ساکنان خواستند که از این شهر خارج نشوند و در منازل خود باقی بمانند.

این عناصر روز گذشته خبر دادند که تروریستهای وابسته به ترکیه خود را برای حمله به عین عیسی آماده می‌کنند. این تروریستها از سه روز گذشته در حال بمباران عین عیسی هستند.

منابع محلی نیز خبر دادند که در پی این حملات، چند غیر نظامی طی دو روز گذشته، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول