اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن| سازمان ملل خواستار توقف تنش‌ها در «الحدیده» شد

رئیس تیم ناظران سازمان ملل بر اجرای توافق آتش‌بس «الحدیده» از برخی حملات اخیر در این منطقه در غرب یمن ابراز نگرانی کرد و گفت، زمان آتش‌بس و توقف تنش‌های نظامی فرا رسیده است.

یمن| سازمان ملل خواستار توقف تنش‌ها در «الحدیده» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آبهیجیت گوها» ژنرال هندی و رئیس تیم ناظران سازمان ملل بر اجرای توافق آتش‌بس «الحدیده» (غرب یمن) خواستار توقف تنش‌ها در این منطقه شد.

بر اساس گزارش «یمن مانیتور»، گوها ضمن اشاره به این موضوع که الحدیده هفته گذشته شاهد حملات هوایی، استفاده از بسته انفجاری و حملات زمینی بود، خواستار خویشتنداری و توقف نقض آتش‌بس شد.

وی افزود، گزارش‌ها که از کشته شدن چند غیرنظامی از جمله چند کودک در این حملات حکایت دارد، نگران‌کننده است و زمان آتش‌بس و توقف تنش‌های نظامی فرا رسیده است.

گوها تأکید کرد، تیم ناظران سازمان ملل بر اجرای توافق آتش‌بس الحدیده همچنان به تعامل فعالانه خود با طرفین درگیر ادامه خواهد داد.

در دسامبر ۲۰۱۸ توافقی میان دولت مستعفی یمن و دولت نجات ملی این کشور در سوئد امضا شد که از جمله مفاد آن آتش‌بس در الحدیده بود اما ائتلاف متجاوز بارها و بارها این توافق را نقض کرده است.

چندی پیش، «محمد عیاس قحیم» استاندار الحدیده با آبهیجیت گوها رئیس تیم ناظران سازمان ملل دیدار و اعلام کرد، علیرغم پایبندی صنعا به توافق سوئد، ائتلاف سعودی بیش از ۳۰ هزار بار این توافق را نقض کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول