اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدم خرید کالا تاوان همکاری با کادر درمان/ کاهش کارگران از 50 نفر به 2 نفر

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان شهبازی با بیان اینکه ما در اوج کرونا در کنار کادر درمان ایستادیم و نیازهای آنها را تامین کردیم، گفت: موسسات ما به مدت پنج سال تأمین کننده لباس تترون بیمارستان‌های زنجان بوده‌اند، ولی از ما هیچ حمایتی نشده و علاوه بر آن تحریم هم شدیم که همین امر باعث شده کارکنان مؤسسه از 50 نفر به دو نفر کاهش یابد و در واقع عدم خرید تاوان حمایت ما از کادر درمان شده است.

عدم خرید کالا تاوان همکاری با کادر درمان/ کاهش کارگران از 50 نفر به 2 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وقتی رسما اعلام شد که کرونا وارد کشور شده است، مردم برای محافظت از خود ناچار به تهیه اقلام و مواد بهداشتی برای محافظت از خود در مقابل این ویروس شدند.

ماسک، مواد ضد عفونی، مواد شوینده، الکل ضد عفونی و ... از جمله موادی بود که به یکباره درخواست برای آنها در کنار لباس‌ها و تجهیزات بیمارستانی بالا رفت و همین امر باعث کمبود این موارد در بازار و افزایش قیمت آن در سطح جامعه شد.

افزایش قیمت مواد بهداشتی و کمبود آن در جامعه به چالشی برای مسؤولان تبدیل شد به نحوی که در برخی موارد مردم مجبور شدند خودشان اقدام به تولید ماسک و برخی مایحتاج مورد نیاز کنند.

اما در زمانی که در کشور به شدت با کمبود مواجه بودیم بودند کسانی که با تلاش‌های شبانه‌روزی پای کار آمدند و دست کادر درمان و مسؤولان را گرفتند تا خدای ناکرده در این زمینه دچار مشکل نشویم.

مؤسسه ندای آسمانی زنجان و اشراق دو مجموعه در زنجان بودند که با کار شبانه‌روزی و حتی کار در روزهای تعطیل شب عید در کنار کادر درمان و مسؤولان ایستادند و بخشی از نیازهای بیمارستان‌ها، کادر پزشکی و حتی جامعه را تامین کردند.

اما این روزها این دو مجموعه به پاس خدمات شبانه‌روزی و ایثار گونه خود مورد بی‌مهری مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان قرار گرفته‌اند به نحوی که آنها با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرده‌اند تا مسؤولان خرید هیچ گونه کالایی را از این دو مجموعه خریداری نکنند.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان و اشراق که امروز کلی پارچه و مواد اولیه و لباس تجهیزات بیمارستانی روی دستش مانده است، گلایه‌های خود را از نا مهربانی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی با ما در میان می‌گذارد.

علیرضا شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تولید لوازم بهداشتی و درمانی اظهار کرد: در این مؤسسه البسه‌ و ماسک‌های بیمارستانی و ... تولید و در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان در رابطه با تعدیل نیرو در موسسه ندای آسمانی در چند ماه اخیر تصریح کرد: در چند ماه اخیر با توجه به وجود مشکلات اقتصادی که برای مؤسسه ایجاد شده، مجبور شدیم که کارکنان این مؤسسه را از 50 نفر به دو نفر کاهش دهیم.

وی در رابطه با علت این موضوع گفت: علت این است که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به پاس ایستادن در کنار آنها در روزهای سخت کرونایی نه تنها از ما خرید نمی‌کند بلکه مطالبات گذشته را نیز پرداخت نمی‌کند.

شهبازی با بیان اینکه علت اینکه چرا از ما دیگر خرید نمی‌کنند را هنوز نمی‌دانیم، تصریح کرد: فقط می‌دانیم که دیگر از مؤسسه ندای آسمانی و مؤسسه اشراق که زیر مجموعه ماست خرید نمی‌کنند ولی از تولیدی‌های دیگر خرید می‌کنند و فکر می‌کنم مشکل ما این بود که اول کار را تحویل می‌دادیم بعد طلب مبلغ می‌کردیم، ولی سایر تولیدی‌ها ابتدا پول می‌گرفتند بعد کالا را تحویل می‌دادند.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان با اشاره به تامین نیاز‌های بیمارستانی استان در ایام کرونا حتی با فروش خانه و خودروی شخصی تصریح کرد: مؤسسه ما در روز‌های سخت کرونایی شبانه‌روزی و به صورت 24 ساعت کار می‌کرد و فقط به این موضوع فکر می‌کردیم که کادر درمان با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های کرونایی کادر درمان استان را با وجود همه مشکلات تنها نگذاشتیم،‌ ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و فشار کاری که در این ایام داشتیم به صورت رایگان به مساجد و دیگر مکان‌هایی که در حال تهیه و تولید ماسک بودند می‌رفتیم و به آنها نحوه تولید ماسک را آموزش می‌دادیم و حتی از خردادماه سال گذشته تا به امروز حدود 200 میلیون تومان از لوازم مورد نیاز کادر درمان به صورت هدیه به آن‌ها داده شده است.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان با اشاره به این که در ایام کرونا حمایت زیادی از بیمارستان‌ها و کادر درمان شده است و تاکنون بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از دانشگاه و محجموعه‌های آن طلب داریم، تصریح کرد: ما از روز اول شیوع کرونا در تهیه و تولید البسه پزشکی مشغول به کار بودیم ولی تا به امروز طلب یک میلیارد و 800 میلیون تومانی ما از سازمان غذا و دارو و بیمارستان‌های استان تسویه نشده است.

شهبازی در رابطه با حمایت‌های انجام شده در در ایام کرونا گفت: در روز دوم فروردین ماه سال جاری با آقایان کفشچی و سرداری دیداری برگزار شد که در این جلسه از ما در خواست کمک کردند و ما هم در مورد تولید گان و البسه بیمارستانی قول مساعد دادیم و در این جلسه اعلام آمادگی کردیم که گان‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمان را تولید می‌کنیم.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان در رابطه با گان‌های تحویل داده شده تصریح کرد: مؤسسه ندای آسمانی 18 هزار و 626 عدد گان برای بیمارستان ولیعصر و 22 هزار و 865 گان به بیمارستان موسوی و معاونت غذا و دارو تحویل داده‌ است که هنوز مبلغی در قبال این اقلام دریافت نکرده‌ است.

وی در ادامه در رابطه با کالاهایی که تحویل داده شده ولی مبلغی دریافت نشده است، افزود: تعداد 8 هزار مقنعه کش‌دار مخصوص کادر درمان، 30 هزار شلوار بیمارستانی، 15 هزار لباس کرونا، 30 هزار کلاه جراحی و 25 هزار کلاه‌کش‌دار بیمارستانی تهیه و تحویل داده شده ولی هنوز مبلغی در ازای این کالاها به موسسه پرداخت نشده است.

شهبازی با بیان اینکه در کنار همه آنها 2 هزار ماسک رایگان نیز به کادر درمان استان اهدا شده است، اظهار کرد: موسسات ما به مدت پنج سال تأمین کننده لباس تترون بیمارستان‌های زنجان بوده‌اند ولی از ما هیچ حمایتی نشده و علاوه بر آن تحریم هم شدیم که همین امر باعث شده کارکنان مؤسسه از 50 نفر به دو نفر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ما دوست داریم که این مشکل را خودمان حل کنیم ولی مسؤولان نمی‌خواهند این مشکل بین خودمان حل شود، تصریح کرد: ما برای حل این مشکل نامه‌های زیادی به مسؤولان فرستادیم که هیچ کدام از مسؤولان به نامه‌هایمان پاسخ ندادند.

مدیر عامل مؤسسه ندای آسمانی زنجان با بیان اینکه الان با این شرایط کرونا، بیمارستان‌ها با کمبود لباس مواجه هستند، گفت: در این شرایط با وجود اینکه ما در کارگاه به تعداد بالا لباس داریم از موسسات ما خریدی صورت نمی‌گیرد.

وی در رابطه با سفارشات بیمارستان‌ها و سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حدود یک میلیارد جنس قرار بود تولید و تحویل دهیم و حتی پارچه‌های مورد نیاز آنرا هم خریداری کرده‌ایم ولی بخشنامه شده که فقط از دو موسسه ما هیچ خرید انجام نشود و حتی در مورد علت این کار توضیحی هم به ما داده نشده است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول