اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین از انتشار تصویر نظامی استرالیایی دفاع کرد/ استرالیا شرم کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهاراتی از انتشار تصویر جنجالی نظامی استرالیایی دفاع کرد و گفت استرالیا باید از کشتن غیر‌نظامیان بی‌گناه افغانستانی احساس شرم کند.

چین از انتشار تصویر نظامی استرالیایی دفاع کرد/ استرالیا شرم کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «هوآ چون‌یینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) از انتشار تصویر یک نظامی استرالیایی که چاقویی را بر گلوی کودک افغانستانی قرار داده، دفاع کرد.

به نوشته وبگاه خبری «News.com.au»، چون‌یینگ در این خصوص گفت دولت چین نیازی ندارد درباره این تصویر دستکاری شده در حساب رسمی توئیتر خود احساس شرمندگی کند.

وی افزود: «آیا دولت استرالیا نباید به خاطر سر‌بازان [خود] که غیر‌نظامیان بی‌گناه افغانستانی را به قتل می‌رسانند احساس شرم کند؟»

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر روی گلوی یک کودک افغان قرار داده بود و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: «نترسید، ما آمده‌ایم که برای شما صلح به همراه آوریم».

این دیپلمات چینی سپس در توییت خود با اشاره به گزارشی که اخیراً از جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان منتشر شده، تصریح کرد: «از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان به دست سربازان استرالیایی بهت‌زده شده‌ام. ما چنین اقداماتی را بشدت محکوم می‌کنیم و خواستار محاکمه آنها هستیم».

ساعاتی پیش «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا از دولت چین خواست تا برای انتشار آنچه که تصاویر جعلی از اقدامات نظامیان استرالیایی در افغانستان خواند، عذرخواهی کند.

نخست‌وزیر استرالیا ضمن انتقاد از این پیام لیجیان تأکید کرد: «این (تصاویر) کاملاً اهانت‌بار است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست... دولت چین باید از انتشار چنین پستی شرمسار باشد. این اقدام، آنها را در مقابل چشمان جهان خوار می‌کند».

بعد از انتشار این پیام توییتری، موریسون تصریح کرد که استرالیا خواستار حذف این تصاویر «کاملاً مشمئزکننده» از صفحه توییتر سخنگوی وزارت خارجه چین است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول