اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب‌دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن کوثر استانداری اظهار کرد: روند بررسی آمار پنج‌ساله نشان می‌دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند که با دنبال شرایط شغلی بهتر می‌باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می‌شود.

غنیان با بیان اینکه در سال جاری پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویای کار بودند که تاکنون یک هزار و ۲۵۸ نفر اشتغال یافتند، تصریح کرد: ۶۳ درصد از جویندگان شغل در استان سمنان مرد و ۳۷ درصد زن هستند.

وی بیان کرد: ۶۶ درصد از جویندگان کار در استان سمنان فاقد مهارت و ۶۰ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: تاکنون ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی استان سمنان که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شد، پرداخت شده است و پرداخت این میزان تسهیلات، به تثبیت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجامید.

بازاریابی صنعت دیجیتال در استان سمنان شتاب گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: بازاریابی صنعت دیجیتال در استان سمنان برای توسعه مشاغل خانگی و تحقق جهش تولید شتاب گیرد.

علیرضا شریفی نژاد افزود: باوجود شیوع کرونا ویروس و فشارهای خارجی نیمی از تعهدات اشتغال‌زایی در استان سمنان محقق شد که تا پایان سال به‌طور قطع این آمار افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال باوجود مشکلات اقتصادی در کشور از مطالبه‌های جدی مسئولان از دستگاه‌های اجرایی است و با روحیه جهادی باید برای جهش تولید در استان اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی در استان سمنان به حمایت نیاز دارند و باید بانک‌های عامل برای توسعه این بخش‌ها به معنای واقعی پای‌کار باشند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل استان در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی در استان چندان رضایت‌بخش نیست که با اصلاح رویه برای تحقق ۱۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای ایجاد اشتغال و رفع چالش بیکاری مسئولیت‌پذیر و پای‌کار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول