اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خروج از NPT را باید عملیاتی کنیم/ با نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: باید خروج از NPT در صورتی که اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار ندهند را در نظر گرفته و به آنها 6 ماه زمان بدهیم در غیر این صورت از NPT خارج شویم.

خروج از NPT را باید عملیاتی کنیم/ با نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 آذر) و در جریان بررسی درخواست 200 نماینده مجلس برای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: عنوان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است اما متاسفانه در آن محتوایی برای لغو تحریم‌ها دیده نشده در واقع عنوانی با پوسته خالی است.

وی افزود: تا ساعت 2 شب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون امنیت مجلس نیز جلسات زیادی را برای بررسی آن برگزار کرد. مقام معظم رهبری دستور دادند 5 گام برای بازگشت به تعهداتی که خلاف قانون انجام شد برداشته شود و هم اکنون در حال اجراست و آژانس در این رابطه گزارش می‌دهد که ایران سانتریفیوژهای جدید نصب کرده، غنی سازی و ذخیره را افزایش داده و هدف توقف اجرای پروتکل الحاقی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این طرح موضوع جدیدی مطرح نشده و اگر می‌خواهیم به این طرح محتوا بدهیم باید عبارت خروج از NPT در صورتی که اروپایی‌ها لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار ندهند را در آن پیش بینی کنیم و باید به اروپایی‌ها ظرف 6 ماه زمان بدهیم که تحریم‌ها را لغو کنند در غیر این صورت ایران از NPT خارج می‌شود و پروتکل الحاقی یکی از تعهدات برجام بوده که باقیمانده است.

کریمی قدوسی افزود: زمانی که آمانو به ایران آمد خواستار بازدید از پارچین و مصاحبه با یکی از دانشمندان هسته‌ای شد و این 2 خواسته انجام شد و پس از بازگشتش آژانس پرونده PMD را بست و برجام امضا شد که این موارد زمینه نفوذ و دادن اطلاعات به دشمن را فراهم کرد.

وی گفت: از ناحیه نفوذ در حال ضربه خوردن هستیم و از این جهت مخالف هستیم وگرنه ما دائم به لغو پروتکل اصرار داریم ولی این اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با محتوای فعلی مشکلی را حل نمی‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول