اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«انجمن جوانان مأرب» یمن خواستار صلح با صنعاء و توقف جنگ شد

یک انجمن غیر دولتی در استان مأرب (مرکز یمن) در بیانیه‌ای از قبائل این استان خواست تا نگذارند جنگ به داخل شهر کشیده شود و با نیروهای صنعاء صلح کنند.

«انجمن جوانان مأرب» یمن خواستار صلح با صنعاء و توقف جنگ شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی موسوم به «انجمن جوانان استان مأرب» در بیانیه‌ای، ضمن افشای طرح ائتلاف سعودی در یمن، قبائل این استان را از افتادن در دام ریاض بر حذر داشت.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در این بیانیه آمده است که بزرگان قبائل باید از کشیده شدن جنگ به داخل شهر مأرب جلوگیری کنند و در طول شش سال گذشته ۶۳۲۶ نفر از نیروهای این استان کشته و ۲۱۴۴۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. هزاران نفر نیز بالاجبار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و در صورت کشیده شدن جنگ به داخل خانه‌ها و روستاها و نواحی، مصیبت بیش از این خواهد شد.

انجمن جوانان مأرب در ادامه نوشت که قبائل استان مأرب علی‌رغم اینکه در مناطق درگیری به نفع دولت [مستعفی و فراری] «عبد ربه منصور هادی» و ائتلاف سعودی و حزب «الاصلاح» می‌جنگند، اما در هیچ یک از مناصب نظامی و سیاسی جایی ندارند و تمامی مناصب را عناصر وابسته به اخوان المسلمین که از خارج مدرب آمده‌اند، اشغال کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای قبائل مأرب در عوض به مناطق درگیری اعزام می‌شوند که یا به دست نیروهای دولت صنعاء کشته می‌شوند یا جنگنده‌های سعودی آن را هدف قرار می‌دهند.

در بخش پایانی این بیانیه از تمامی شیوخ و بزرگان قبائل استان مأرب خواسته شده تا آبروی باقی مانده خود را حفظ کرده و در یک نشست اضطراری، هیأتی را برای مذاکره با دولت صنعاء و توقف جنگ اعزام کنند و همراستا با آن تمامی مناصب و جایگاه‌ها را از افراد غیر بومی پاکسازی کنند.

این بیانیه در شرایطی صادر شده است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه ورود به شهر مأرب و آزادسازی آن از کنترل ائتلاف سعودی و متحدانش هستند. در صورت کنترل این شهر به عنوان مهم‌ترین پایگاه اخوانی‌های حزب الاصلاح و ستون فقرات دولت منصور هادی، سرنوشت جنگ به طور کلی تغییر خواهد کرد.

در تاریخ یکم آذر نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانستند پایگاه «ماس» در حومه شهر مأرب را به کنترل خود در آورند و به برخی مسیرهای منتهی به شهر کنترل آتش‌باری داشته باشند. در حال حاضر در شهر مأرب مقررات منع رفت و آمد و حالت اضطراری اعلام شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول