اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

واکنش گسترده هرمزگانی‌ها به ترور دانشمند هسته‌ای

ترور شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، موج گسترده‌ای از واکنش مردم، چهره‌های سیاسی و اجتماعی و مسئولان را بدنبال داشته است.

واکنش گسترده هرمزگانی‌ها به ترور دانشمند هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بدنبال ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و نظامی کشورمان، چهره‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هرمزگان در واکنش به این اقدام مذبوحانه دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، پیام‌ها، گفت‌وگوها و اظهارنظرهای مختلفی داشته‌اند.

برگزیده کوتاهی از آنها در ادامه می‌آید:

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

اقدام جنایتکارانه مزدوران پلید،بار دیگر کشورعزیزمان را از فیض وجود یکی از فرهیخته‌ترین و عزیزترین دانشمندان کشور محروم نمود.

دکتر محسن فخری زاده شهید فرزانه ای که با مجاهدتهای علمی خود منشاء خدمات ارزنده ای در عرصه صنعت هسته ایی و دفاعی کشور بودند، ناجوانمردانه این دانشمند گران مایه را از ما گرفتند، ترس از هیبت علمی و عظمت ایمانی جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در اقدامات تروریستی بزدلان وابسته به استکبار جهانی بروز یافته تا با ترور علمی، لکه ننگ دیگری بر دامان مدافعان دروغین حقوق بشر باشدو خون عزیزان ما سند راستی و درستی آرمان ها و اهداف ایران اسلامی گردد.

استحکام بنیان علمی و اقتصادی اندیشمندان کشور بارها به اثبات رسیده و همهمه ی خصم دون خللی در پیمودن راه پر افتخار سرافرازی ایران وارد نخواهد ساخت. جنایتکاران گمان می‌ کنند با ترور و خشونت می‌توانند مانعی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان این سرزمین اسلامی ایجاد نمایند در حالی که چراغ فروزان فرزانگی و دانش بیش از پیش از وجود آن فرهیخته و یگانه زبانه خواهد کشید و برهمگان پرتو خواهد افشاند.

 دشمنان باید بدانند که با حذف یکی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی نخواهند توانست مانع رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم گردند چرا که رویش گلهای این گلستان را پایانی نیست و به فضل الهی دَه‌ها و هزاران گل دیگر از این بوستان خواهد رویید و اهریمنان شیطان صفت به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ. بار دیگر استکبار جهانی و محور آمریکایی صهیونیستی با توسل به اعمال شرارت آمیز ، جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از فیض وجود یکی از فرهیختگان و دانشمندان مؤمن و انقلابی محروم ساخت.

دست پلید و جنایتکاری که این ضایعه ناگوار را آفرید، انگیزه‌ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را به منظور ضربه زدن به حرکت پرتوان و جهاد علمی کشور، افشاء و برملا کرد و بی گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان متعهد در تداوم راه پرافتخار آن شهید والامقام به رغم تمام دشمنی ها ،‌ این انگیزه‌ خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. جنایتکارانی که تصور می کنند با انجام این قبیل اقدامات تروریستی علیه دانشمندان کشورمان می‌توانند سدی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان ایران اسلامی ایجاد نمایند، باید بدانند که این گونه رفتارها نه تنها کمترین مانعی در مسیر بالندگی ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم و اراده ایرانیان را برای تداوم مقاومت و افتخارآفرینی در میدان های علمی جهان چندین برابر خواهد ساخت.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام مذبوحانه و ناجوانمردانه ، بدین وسیله ، شهادت دانشمند مجاهد ؛ مرحوم آقای دکتر محسن فخری زاده «رضوان اللّه تعالی علیه» را به ساحت مقدس حضرت بقیه اللّه الاعظم «روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه»، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اللّه العظمی الامام خامنه‌ای «مدظله العالی» و عموم ملت سلحشور و وفادار ایران اسلامی ، علی الخصوص خانواده معزز آن شهید بزرگوار؛ تبریک و تسلیت عرض نموده و به عاملان خبیث این جنایت اعلام می‌نمایم که آحاد ملت مقاوم ایران از مبارزه با استکبار جهانی دست بردار نبوده و بنا بر سند خونخواهی و ادامه راه این شهید گرانقدر، ابراز دشمنی با نظام سلطه را در بینش و منش و قلم و قدم خود ادامه خواهند داد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان:

بسم رب الشهداء والصدیقین شهادت دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده معظم این شهید بزرگوار، تسلیت عرض می نمایم. شهید فخری زاده در طول عمر با برکت خویش، در راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران کوشش و مجاهدت فراوانی داشت و خدمات ارزنده این محقق پرتلاش و مدیر خدوم و انقلابی برای همیشه ماندگار خواهد بود. اقدام تروریستی استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایتکار در به شهادت رساندن این مرد بزرگ نمی تواند خللی در عزم و اراده استوار ملت ایران در راه دستیابی به پیشرفت های علمی، وارد کند و جمهوری اسلامی ایران ضمن برخورد قاطعانه و انتقام سخت از عوامل این اقدام تروریستی، با قدرت به راه تعالی خود ادامه می‌دهد. 

توییت احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت: 

 

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت:

 ریشه این دست از اقدامات تروریستی، جریان استکبار و بخصوص از ناحیه صهیونیست‌ها است.

عناد با پیشرفت عمومی ملت ایران در عرصه‌های مهم و راهبردی، دلیل اصلی طراحی ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان است و امروز نیز خون پاک و مطهر شهید دیگری، گواهی بر اصالت این راه و حقانیت ملت ایران است.

برخی مرتجعان منطقه‌ای نیز به احتمال زیاد در این جنایت امروز بر علیه یک نخبه تمام عیار و دانشمند هسته‌ای کشورمان دست دارند و آنچه امروز رخ داد بر علیه کلیت ملت ایران بود. این ترور عزم توسعه  هسته‌ای ایران را دوچندان خواهد کرد و عاملان و مسببان این جنایت نیز در هر سطحی منتظر انتقام الهی باشند.

محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت:

بسم الله الرحمن الرحیم وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

بار دیگر یکی از دانشمندان بسیار بزرگ صنعت هسته ایی کشور جناب آقای دکتر محسن فخری زاده به یاران شهید خود پیوست، خبر شهادت این چنین دانشمندی بزرگ توسط دشمنان کور دل ایران اسلامی همه ی ما را در غم از دست دادن این عزیز خدمتگذار نظام فرو برد. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و خانواده گرانقدر آن شهید؛ برای این شهید بزرگوار اجری عظیم در درگاه الهی و همنشینی با اولیاء و اوصیاء و همنشینی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواستارم.

دوبیتی سید ابراهیم حسینی شاعر هرمزگانی در مدح شهید

 

باز یک قاسم دیگر به زمین افتاده    باز هم جمعه ی تلخی ز خم این جاده

منتظر باش تلاویو شبی می لرزی    گر که افتاده زمین محسن فخری زاده 

 

 بیانیه کانون جهادگران استان هرمزگان:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

یکبار دیگر عوامل خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌الملل با جنایتی هولناک "استاد مجاهد محسن فخری زاده "یکی از برجسته ترین دانشمندان دفاعی و هسته‌ای ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی خود قرار داده و به شهادت رساندند. با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، شهادت دانشمند فرهیخته و شاخص ایران اسلامی را به رهبر فرزانه انقلاب، همه ملت آگاه و هوشیار کشور بویژه خانواده‌ی معظم شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

علیرضا بهرمن فعال اجتماعی و رسانه‌ای، ورزشکار:

عامل اصلی این جنایت تروریستی، صهیونیست‌ها هستند و بدون شک روح بلند این شهید بزرگوار که عمری در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی مجاهدت کرد، محشور با شهدای گرانقدر میهن‌مان و سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و اولیای الهی است. شهادت در مکتب ما، عزت و آرزو است و آن شهید بزرگوار نیز به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت اما مجاهدت همچنان باقی است.

بدون شک با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستان مقتدر و غیور فرزندان ملت ایران در قوای مسلح و نیروهای امنیتی کشورمان و در سایه وحدت و همدلی مردم، تمامی بانیان و عاملان این اقدام تروریستی و حامیان آنان متنبه خواهند شد و تاوان این جنایت‌ها را پس خواهند داد و این وعده‌ای الهی است.

عبدالله صادقی کارشناس سیاسی هرمزگان:

ترور شهید فخری زاده، نتیجه دادن اطلاعات دانشمندان کشور به مجامع بین المللی است. چرا با وجود بدعهدی‌های مکرر آمریکا و غرب و ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده بازهم دلخوش به امضای جان کری ها باشیم؟ این ترورهای کور ثابت می کند که دشمن به شدت از قدرت موشکی هسته ای و فضای علمی ایران هراس دارد و ضعف خود را نشان می دهد.

جوانان و دانشمندان هسته ای ایران به سطحی از خودباوری رسیده‌اند که در تمام زمینه‌های علمی با وجود تحریم‌های فلج کننده دولت دموکرات اوباما و فشار حداکثری دولت جمهوریخواه ترامپ به یک نقطه از اقتدار جهانی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام داریوش حسن‌زاده فعال سیاسی:

 ترور دانشمندان هسته‌ای ناشی از اعتماد زیاد به غرب است و تا زمانی که برای گرفتن چند رای بیشتر ملتی را قربانی می‌کنند و برجام را یک یادگار برای صلح جهان می دانند، قطعاً میوه آن نیز اینگونه ترورها خواهد بود.

 

بار دیگر استکبار جهانی در راس آن امریکا و اسرائیل جنایتکار با ترور کردن دانشمند هسته‌ای کشور عزیزمان، روح پلیدشان را به نمایش گذاشتند. این ترور نشانه ضعف و استیصال دشمن است که در حوزه علمی،سیاسی و حتی نظامی توان مقابله نداشتند و اینگونه با کد دهی‌های داخلی، رو به ترور چهره‌‌های برجسته آورده اند که قطعاً علی رغم این جنایت ها تا زمانی که همچنان به دنبال بازگشت به برجام هستیم این اولین و اخرین ترور نخواهد بود.

این گونه ترورهای کورکورانه در سیر تاریخی انقلاب اسلامی نتوانسته است ملت ایران را از مسیر پیشرفت باز دارد.

مطالبه دانشجویان بسیجی هرمزگان از مجلس

دانشجویان بسیجی دانشگاه دانشگاه هرمزگان خواستار تصویب اقدام متقابل فوری در جواب ترور شهید فخری زاده انجام شدند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان نیز طی بیانیه ای، اعلام کرد: مطالبه ما از مجلس ارائه و تصویب اقدام متقابل عاجل در مقابله با این جنایت است که بازگشت کامل به روند پیشرفت هسته ای کشور و اخراج بازرسان و جاسوسان آژانس انرژی اتمی را در پی داشته باشد.

عکس نوشت شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی هرمزگان در قشم:

امام جمعه رودان:

چنین انسان های بزرگی باید با شهادت از دنیا بروند و اجر و پاداش زحمات و خدمت کردن به این انقلاب و مردم را از این راه دریافت کنند و وقتی چنین شخصیت های را دشمنان کور دل ما به شهادت می رسانند به تمام مردم دنیا می فهمانند که ایران چه انسان های بزرگی دارد که دشمن را مستاصل کرده است و تنها راهی که برای آنها باقی می ماند به شهادت رساندن است ،  شهادت حاج قاسم و شهید فخری زاده به ما می فهماند که ذره ای نباید به دشمنان قسم خورده این مملکت اعتماد کرد و کسانی که دم از مذاکره دوباره می زنند باید از خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده شرم کنند.

 

کامران آتین فعال اجتماعی:

شهادت استاد دانشمند محسن فخری زاده اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد.دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه  دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد.

بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن،‌ این انگیزه‌ خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت.

پادکست «جان برافشانم...» ساخته‌شده بدست جوانان هرمزگانی 

 

 

گر چه ریزد خون من آن دوست رو، پای کوبان جان برافشانم بر او

توییت احمد جباری نماینده غرب هرمزگان:

حسین هاشمی تختی نماینده سابق هرمزگان:

با وجود این همه ترور دانشمندان هسته ای ایران جای نگرانی وجود دارد که چرا دولت همچنان به فکر مذاکره بر سر مسائل هسته‌ای با دشمنان این کشور است. عده‌ای آمدند جوی را در کشور به وجود آوردند که گویا برجام فرشته نجات است و زندگی روزمره ملت را به آن گره زدند در حال حاضر سالها ماهها و روزها سپری شد و گذشت، نه تحریم ها لغو شد و نه گشایش اقتصادی به واسطه برجام برای مردم ایجاد شد بلکه بالعکس شده است گرانی سرسام آور دلار، سکه، مسکن، خودرو، اجاره بهای مسکن، لوازم خانگی و…مردم را با مشکلات عدیده معیشتی مواجه کرد. 

در حقیقت موارد فوق همان گلابی برجام نافرجام آن است که ۸ سال حتی نفس کشیدن مردم را به آن گره زده بودند. مردم مسلمان و انقلابی ایران از نیروهای نظامی و امنیتی می خواهند تا جواب محکم و دندان شکنی به اقدامات جنایتکارانه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی دهند.

واکنش بزرگ‌ترین اتحادیه صیادی کشور

اسحاق تندرو مدیر عامل اتحادیه صیادان استان هرمزگان  با صدور پیامی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند بزرگ حوزه هسته ای ایران اسلامی، را تسلیت گفت.

شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان خدوم و پژوهشگران برجسته در صحنه‌های علمی کشور بودند و به شهادت رساندن ایشان توسط دشمنان بیانگر عمق کینه آنان نسبت به پیشرفتهای ایران اسلامی است. ترور این دانشمند ایرانی که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش دشمنان برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در حوزه هسته ای و فناوریهای نوین در جمهوری اسلامی ایران است. اینجانب به نمایندگی از جامعه صیادی استان وکشور با تاسف و اندوهی عمیق، ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، شهادت این دانشمند بزرگ را به مقام معظم رهبری، جامعه علمی و هسته ای، وزرات دفاع و همه ملت قدرشناس ایران تسلیت می‌گویم.

توییت دکتر منصور فرهادی دانشمند هسته‌ای کشورمان 

امام جمعه بندرلنگه:

دشمنان بدانند ایران اسلامی پر از شهید فخری‌زاده است و راه پیشرفت هسته‌ای ایران با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

امام جمعه قشم:

مجاهدت این شهید در راه آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران، تقویت توان دفاعی کشور و نیز نقش برجسته ایشان در تلاش برای عبور کشور از بحران کرونا ستودنی است. تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور باید در پاسخ به این اقدام ناجوانمردانه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با تمام قوا عرض اندام کنند.

توییت مصیب نظری فعال اجتماعی هرمزگان:

حجت الاسلام حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه ی دانشمند هسته ای کشور  شهید"محسن فخری زاده" توسط رژیم ددمنش صهیونیستی بار دیگر چهره پلید استکبار را بر همگان آشکار ساخت.

شهادت این شهید بزرگوار که عمر با برکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری همراه با خدمت به امنیت کشور طی کرد موجی از اندوه به همراه داشت. قطعاً دشمنان نادان نمی دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب آبیاری و تنومند خواهد شد. راه شهیدان ادامه دارد........

توییت حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی استاد حوزه و دانشگاه:

تراب ذاکری فرزند شهید غلامشاه ذاکری:

دشمن تَکی زده است که تو پاتک بزنی. حتی گاهی خوب میداند کیفیتِ پاتک تو چیست . اساسأ تک را زده است نه به این خاطر که تک بزند ، زده است چون هدف، پاتک توست. در برابر تک ، بی پاتک هم نمیشود بود، اما چقدر بد است که تو پاتکی بزنی و زمانی بزنی و با کیفیتی بزنی که او برایت طراحی کرده است.

«تله» را خوب بشناسیم، عقل در کاسه خشم اندازیم، خشم ترور شهیدمان را به خصمی عاقلانه مبدل کنیم.«بسم الله القاصم الجبارین» همیشه ورد زبان ماست، باید دید در کنار این بسم الله، هنگامه یِ رضایِ خالق و منافع خلق چه میگوید، چه میخواهد ... (مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید)

ناظر گمرکات هرمزگان:

 برادر عزیزمان سردار سرتیپ پاسدار دکتر محسن فخری زاده، دانشمند ارشد و برجسته کشورمان و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در عصر جمعه (۷ آذر) که به شهادت مظلومانه ایشان منجر شد، نشانه محکم ‌دیگری از وحشت استکبار جهانی از پیشرفت علمی ایران اسلامی و نیز رذالت و حقارت جنایتکاران و دشمنان قسم خورده ملت شریف ایران اسلامی بویژه رژیم صهیونیستی است.

این‌گونه اقدامات بی‌شک خللی در عزم ملت بزرگ ایران برای پیشرفت ایجاد نخواهد کرد و رویش‌های پر امید انقلاب اسلامی راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

دشمن باید بداند که ترور دانشمندان و سرداران عزیز ما، خللی در مسیر علمی و پژوهشی و هسته ای ایران اسلامی وارد نکرده و راه این شهیدان بزرگوار ایران اسلامی، هرگز متوقف نخواهد شد. اکنون که در مسیر گام دوم انقلاب ارزشمندمان قدم بر میداریم، بدون شک خون پاک این دانشمند شهید والامقام تضمینی است بر حقانیت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که دشمنان این کشور برنمی تابند و مهر تأییدی است بر دنائت و رذالت شان.

 رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس:

شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه دانشمند هسته ای کشور  شهید محسن فخری زاده توسط رژیم ددمنش صهیونیستی بار دیگر چهره پلید استکبار را بر همگان آشکار ساخت. شهادت این شهید بزرگوار که عمر با برکت خود را در راه توسعه دانش و فناوری همراه با خدمت به امنیت کشور طی کرد موجی از اندوه به همراه داشت.

 

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

این شهید والامقام از چهره‌های شاخص علمی کشور در حوزه هسته‌ای بود و آثار و برکات خوبی نیز برای استقلال و دفاع از مرزهای کشور و ارزش‌های اسلامی داشت. این اولین اقدام و آخرین اقدام استکبار نبوده و قطعاً شهادت نخبگانی چون دکتر فخری زاده در دستور کار دشمن است و همواره تلاش می‌کند چهره‌های علمی، شخصیت‌های تأثیرگذار و استوانه‌های علمی و انقلابی کشور را یکی پس از دیگری از ما بگیرد. در چنین شرایطی باید اهداف دشمن را بشناسیم، ملت ما نسبت به دشمن  و استراتژی‌هایش آشنا است، همه دسیسه‌های دشمن را زیر نظر داشته و آن بصیرت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی لازم را دارا هستند.

باید بسیار مراقب عملیات روانی دشمن باشیم و رسانه و فضای مجازی اکنون بیشترین نقش‌آفرینی را در این زمینه خواهند داشت، بخصوص در هرمزگان که استانی حساس و مرزی است، اصحاب رسانه باید قلم بزنند و شرایط را تحلیل و اهداف دشمن را به‌خصوص برای نسل جوان تبیین کنند.

سیدمحمدیوسف حسینی نژاد رئیس شورای روحانیت بستک:

باردیگردشمنان ایران اسلامی بابه شهادت رساندن دانشمندبرجسته علوم راهبردی کشورمان،خشم وعصبانیت خودازتوسعه ی سرافرازانه ایران اسلامی وضعف وناتوانی خوددربرابرتوان دانشمندان وجوانان غیوراین مرزوبوم ثابت نمودند.

این ترورناجوانمردانه که توسط عوامل تروریسم جهانی صهیونیسم وامپریالیسم رامحکوم وشهادت این بزرگ مرد را محضر رهبر عالیقدر و خانواده معزز شهید و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

توییت سعید پیشوایی خبرنگار فارس در هرمزگان

 شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان:

باردیگر منافقین وخائنین داخلی به دستور استکبارجهانی وصهیونیسم جنایتکار دستشان به خون یکی ازمجاهدان راه خدا ودلبستگان به انقلاب اسلامی وسرباز ولایت آغشته شد. شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای مابه فیض عظمای شهادت رسید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان این شهادت را خدمت بقیه الله الاعظم ومقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز تبریک و تسلیت عرض می نماید و برای بازماندگان آن  عزیز سفر کرده اجر و صبر آرزو می‌نماید.

بدون شک انتقام این شهید عزیز توسط پاسداران انقلاب اسلامی گرفته خواهد شد امید است دنیا طلبان وغربگرایان بی بصیرت از خواب سنگین بیدار شوند و دست از دیپلماسی ذلت بردارند.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر: 

با افسوس فراوان شهادت دکتر « *محسن فخری زاده* »؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که عمر پاک و پرثمر خود را در راه پیشرفت و توسعه ایران اسلامی صرف کرد را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خانواده آن شهید گرانقدر و همکاران و دوستانش تسلیت عرض نموده* و از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم که روح پاک آن شهید بر خوان با کرامت سالار شهید حضرت حسین ابن علی (ع) میهمان باشد.

قطعا انتقام و مجازات عاملان این اقدام جنایتکارانه مطالبه و خواست مردم عزیز و انقلابی است که امیدوارم با تیزهوشی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این خواست مهم محقق شود.

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان:

ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان جناب آقای دکتر محسن فخری زاده که توسط دشمنان کور دل وسفاک وابسته به استکبار به درجه رفیع شهادت نائل آمده است را  خدمت رهبرمعظم انقلاب، خانواده معزز و ملت سرافراز ایران تبریک و تسلیت میگوییم و این حرکت تروریستی  را  به شدت محکوم می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجبی امام جمعه قلعه قاضی:

این دانشمند عزیز و ایثارگر کشور عزیزمان با همت والای خود در جبهه علمی کشور به تربیت شاگردانی در طراز حاکمیت اسلامی مشغول بود و در جایگاه پژوهشی و عملی، رکن رکین هسته ای و نظامی کشور بودند و در پایان هم با بذل نفس نفیس خود، صادقانه شهادت را در آغوش کشیدند اما دشمنان زبون و خوار و بی منطق امت اسلامی بدانند که میدان تربیتی انقلاب اسلامی، جوانانی مومن و متعهد و متخصص در قواره شهدای عزیزش تربیت می کند و آن ها را در مسیر بالندگی و شکوفایی کشور به کار خواهد گرفت.

این ترور نشان داد که لبخند غربی‌ها فریبکاری است و ضمانت اجرای نقشه‌های شوم صهیونیست‌هاست و به همین دلیل، مردم عزیزمان همانند امام جامعه و مقتدایشان، مطالبه بحق خود مبنی بر انتقامی سخت، ملموس، محسوس و تحقیرکننده دشمن، از مسئولین و فرماندهان جان بر کف و عاشق انقلاب شان توقع دارند.
اینجانب ضمن تبریک و تعزیت به رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی، شاگردان و همسنگران و ارادتمندانشان، برای این شهید بزرگوار اجری عظیم در درگاه الهی و همنشینی با اولیا و اوصیا و همنشینی با سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی خواستارم.

شهردار قشم:

 جنایت تروریستی صورت گرفته توسط استکبار جهانی در به شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه این مرز و بوم، بار دیگر چهره زشت مدعیان حقوق بشر را به نمایش گذاشت و سند دیگری از مظلومیت ملت رشید ایران و فرزندان عزیز این سرزمین را به جهانیان نشان داد.

 شهادت این شهید والا مقام این حقیقت را بیش از پیش روشن کرد که کشورمان در راه دستیابی به قله های پر عظمت پیشرفت و تعالی، عزمی جدی دارد و در این راه، خون پاک عزیزترین فرزندان خود را، به پای نهال سربلندی نظام اسلامی، هدیه خواهد داد.

توییت شکیب ذوالغیاث فعال سیاسی هرمزگان:

دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان:

ترور و شهادت مظلومانه دانشمند برجسته علمی و هسته ای کشور ، دکتر فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، که عمر بابرکت خود را صرف پژوهش و تحقیق در عرصه‌های مختلف دفاعی و علمی کشور نمود، توسط عناصر وطن فروش و وابسته به سرویس‌های جاسوسی استکبار جهانی ( آمریکا و اسرائیل تروریست )، بار دیگر درماندگی و عجز دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را در برابر پیشرفت های علمی فرزندان این سرزمین نمایان داشت.

رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان:

شهد شیرین شربت شهادت، آرزوی بر دل مانده تمامی آزادی خواهان عالم بخصوص جبهه مقاومت در برابر جرثومه فساد و تباهی آمریکای جنایتکار و ولد ناخلفش اسرائیل غاصب است.

اسرائیل و ایادی داخلی آن بدانند، آنچه ریشه تفکر مقاومت را تنومند تر خواهد نمود شهادت است . و هر چه این شهدا از  نخبگان و دانشمندان باشند آثار و ثمرات خونشان در قالب خشمی عظیم، بر رزمندگان اسلام ظاهر گشته و خون بهای آن چندین قدم، اسرائیل فاسد را به ورطه نابودی نزدیک خواهد نمود.

حمید رضا مرادی فعال سیاسی و اجتماعی:

دشمن همیشه دشمن است آقای رییس جمهور تروردانشمندهسته ای شهیدفخری زاده وهزاران جنایت سازمان یافته تروریست دولتی آمریکانشان داد که مذاکره برای پیش پرده خلع سلاح وبعد تسلیم شدن بدون مقاومت است. آنها که بردیوارهای پادگانهای نظامیشان می نویسند و در مغز سربازانشان فرو می کنند که شلیک کن و فراموش کن معنی برد برد را بردخودشان معنی کرده اند.

عقیل مدنی رییس شورای اسلامی هرمزگان:

شهادت مظلومانه محسن فخری زاده فرزند رشید ایران ، فخر علمی کشور، دانشمند هسته ای و مدیر توانمند علوم و فنون نوین را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران ، خانواده محترم ایشان و جامعه دانشگاهی و علمی کشور تسلیت عرض می نمایم. بازهم دست پلید و افکار ضدانسانی تروریست های مزدور یکی دیگر از فرزندان نمونه ایران را از ما گرفت. اینگونه اعمال ضدانسانی نشان دهنده ی عمق کینه ورزی دشمنان است.

این دانشمند شهید عمر گرانبهای خود را در راه جهاد علمی و اقتدار این مرز و بوم صرف کرد و عاقبت جان عزیز خود را فدای ایران و انقلاب و عقاید راسخ خود نمود. بدون شک راه ایشان توسط دیگر فرزندان این مرز و بوم ادامه یافته و اهداف راهبردی و مهم آن فقید سعید را محقق خواهند کرد.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول