اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تحریم انتخابات پارلمانی قزاقستان از سوی حزب سوسیال دموکرات ملی

حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان در نشست اخیر با اکثریت آراء انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی این کشور را تحریم کرد.

تحریم انتخابات پارلمانی قزاقستان از سوی حزب سوسیال دموکرات ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان در جریان شانزدهمین کنگره این حزب از تحریم انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی از سوی این حزب خبر داد.

پیشنهاد اعلام تحریم انتخابات آتی پارلمانی و شورای محلی توسط «اسخت رحیم‌ژان‌اف» رئیس حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان در جریان شانزدهمین کنگره این حزب مطرح شد و از سوی اکثر اعضا (32 نفر از بین 40 تن) حمایت شد.

بنابر سخنان رحیم‌ژان‌اف، با حضور مخالفان در انتخابات به عنوان بازیگر نقش ثانویه شرکت می‌کنند و درصد مشارکت مردم را افزایش می‌دهند.

وی گفت: نتیجه انتخابات در سطوح بالایی، از پیش آماده می‌شود و مقامات برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات آتی پارلمانی به مشارکت ما نیاز دارند.

رحیم‌ژان‌اف با بیان این که حزب سوسیال دموکرات ملی نباید به ابزاری در دست مقامات تبدیل شود، گفت: ما نگرش خود را نسبت به وضعیت فعلی کشور نشان خواهیم داد و تحریم انتخابات اعتراض اصلی علیه شرایط موجود است.

«ویکتور کالگین» عضو حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان ضمن حمایت از تحریم انتخابات خاطرنشان کرد حزب مذکور مجبور است مبلغ بسیاری برای هر یک از کاندیداها پرداخت کند، در حالی که بعید است اجازه دهند بیش از 2 درصد آراء را به دست آوریم.

اعضا همچنین از پیشنهاد رئیس حزب برای تدوین برنامه جدید حزبی و اصلاحات در آیین نامه حمایت کردند.

رئیس حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان همچنین پیشنهاد کرد که موضوع عدم شرکت ناظران این حزب در روند انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی بررسی شود.

حزب سوسیال دموکرات ملی قزاقستان که خود را حزب مخالف می‌داند در انتخابات پارلمانی سال 2016 میلادی نتوانست از مرز 7 درصد عبور و وارد پارلمان شود.

انتخابات پارلمانی قزاقستان قرار است در تاریخ 10 ژانویه سال 2021 میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول