اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار طغیان رودخانه ها و کولاک برف در 6 استان/ باران و سرما فرداشب در پایتخت

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده شدت بارش ها در استان های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و ایلام است که منجر به طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و در مناطق کوهستانی، کولاک برف خواهد شد.

هشدار طغیان رودخانه ها و کولاک برف در 6 استان/ باران و سرما فرداشب در پایتخت

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بارش ها تا یک شنبه ۹ آذر در نیمه غربی کشور و استان های واقع در سواحل خزر ادامه دارد، در این مدت در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف خواهد بود و در جنوب و جنوب غرب کشور بارش به شکل رگبار و رعد و برق خواهیم داشت همچنین وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بارش برف و باران در استان‌های کردستان، لرستان، قزوین، زنجان، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب خراسان شمالی، شمال استان تهران و شمال سمنان داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز همچنین رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام و غرب استان های کرمان و یزد و اصفهان داریم همچنین امروز بارش پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و همدان پیش بینی می شود.

اصغری با بیان اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج است گفت: از امروز تا یکشنبه ۹ آذر، تنگه هرمز، خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج است.

وی افزود: در دو روز آینده شدت بارش ها در استان های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و ایلام است که منجر به طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و در مناطق کوهستانی کولاک برف خواهد شد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۱۰ آذر بارش برف و باران در نوار شمالی کشور خواهیم داشت همچنین در استان‌های بوشهر، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان و شمال فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده خواهیم داشت.

اصغری با بیان اینکه روز سه شنبه ۱۱ آذر در اغلب مناطق کشور جوری پایدار حاکم است، گفت: از چهار شنبه ۱۲ آذر سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.

وی در  تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه ۸ آذر نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی با بارش باران پیش‌بینی می‌شود و فرداشب بارش باران در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۹ و ۵ درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول