اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خانه امن بهزیستی محلی برای ارائه مشاوره به زنان و کودکان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در خانه‌های امن مددکار اجتماعی، روان‌شناسان بالینی، مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در مورد مددجویان خانه امن استفاده می‌شود.

خانه امن بهزیستی محلی برای ارائه مشاوره به زنان و کودکان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مهم‌ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آنهاست.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده‌ از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه‌های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی و توان‌افزایی دانش دختران و زنان در خصوص خشونت و راه‌های مقابله با آن، کمک به زنان و دختران برای گزارش خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در مقابله با خشونت‌های خانوادگی انجام داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خشونت علیه زنان هرگونه رفتار خشن وابسته به جنسیت است، که موجب آسیب جسمی، جنسی یا روانی یا رنج زنان می‌شود، گفت: چنین رفتاری می‌تواند با تهدید، اجبار یا سلب مطلق اختیار و آزادی صورت گرفته و در جمع یا خفا رخ دهد.

محمدی افزود: هدف بهزیستی تحکیم بنیان و تقویت کانون گرم خانواده است و به همین منظور در خانه امن به عنوان یکی از فعالیت‌های حمایتگر بهزیستی، تلاش می‌شود از خانواده و اعضای آسیب‌پذیر آن  که همان زنان و دختران آن خانواده‌ها هستند در مقابل خشونتی که ممکن است از سوی سایر اعضای خانواده، همسر، پدر و یا برادر ایجاد شود حمایت کرده و بستر خانواده را برای حضور فرد در شرایطی عاری از خشونت فراهم کند.

وی با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، اظهار کرد: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت‌دیده و یا در معرض خشونت در خانواده را با شرایطی بهتر فراهم و این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این که در خانه‌های امن مددکار اجتماعی، روان‌شناسان بالینی و مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در خصوص مددجویان خانه امن استفاده می‌شود، گفت: زنان خشونت دیده، از طرق مختلف می‌توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده کنند.

 محمدی تصریح کرد: 123 خطی است اورژانسی که 24 ساعته پاسخگوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی است و مراجعان می‌توانند به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول