به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از سوژههای ثبت شده در سامانه فارس من «درخواست ترمیم و رفع چالههای خیابانهای شیراز» بوده که در بخش توضیحات آن آمده است: «درست کردن هرچه سریعتر چالههای شهر به خصوص جادههای پرتردد شیراز را خواستارم همچنین ماشینهایی که بر اثر افتادن در چالهچولههای خیابانهای شیراز مشکلاتی برایشان به وجود آمده است باید خسارت دریافت کنند.»
خبرنگار فارس جهت پیگیری این کمپین، سراغ معاون عمرانی شهرداری شیراز و مدیرکل راهداری فارس رفت و با آنها به گفتوگو پرداخت.
اسماعیل صالحی در این خصوص به خبرنگار فارس در شیراز گفت: ما در ۵ ماهه گذشته تقریباً تمام آسفالتهای شهر را روکش و ترمیم کردیم و در معابر اصلی، درجه یک و دو دیگر چالهای وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد انتقاد مخاطب شما از چالههای کمربندی بوده، بیان کرد: متولی کمربندی و ورودیهای شهر اداره راهداری است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: از اول خرداد تاکنون نزدیک به ۴ میلیون مترمربع در سطح شهر لکهگیری انجام شده که اگر این عدد در ۶۵ هزار تومان (قیمت آسفالت هر مترمربع) ضرب کنیم نشان از هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرایی کردن این عملیات دارد.
وی با بیان اینکه متراژ لکهگیریهای صورت گرفته در سطح شهر به اندازه یک معبر به طول ۴۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰ متر است، افزود: تا برج چهار سال آینده، ما حتی هیچ خیابان خاکی نیز در شهر نخواهیم داشت.
مدیرکل راهداری استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه طی یک تا دو سال گذشته ۱۵۰ هکتار مترمربع لکهگیری کمربندی را انجام دادیم، اظهار کرد: درست است که گفته میشود متولی کمربندی راهداری است اما قسمتی از کمربندی، مدتها بوده که در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
سیاهپور با تأکید بر اینکه تا جایی که در حیطه وظایف ما بوده لکهگیری و روکش معابر صورت گرفته است، گفت: قسمتی که در اختیار شهرداری است در سال گذشته مقداری از کار را انجام شد.
مدیرکل راهداری فارس اضافه کرد: اما در ۵۰۰ متر از آن یعنی از تقاطع غیر همسطح جوادیه تا تقاطع وحدت همچنان مشکلاتی وجود دارد که چون طی ۱۰ سال گذشته تاکنون مدیریت این بخش با شهرداری بوده، طبق روال هم این دوستان باید زحمت لکهگیری را میکشیدند که تاکنون تعلل صورت گرفته است.
انتهای پیام/ س