اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش شیوع کرونا در گلستان/ مرگ 13 کرونایی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گفت: 13 نفر بر اثر کرونا در 24 ساعت گذشته جان باختند.

افزایش شیوع کرونا در گلستان/ مرگ 13 کرونایی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه روند بستری بیماران در استان افزایش یافته و در حال حاضر 519 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار امروز 106 نفر بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که 63 نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز قرار دارند، رامیان در وضعیت زرد و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند.

فاضل بیان کرد: بیش از 52 درصد مبتلایان در استان گلستان بالای 55 سال سن دارند و بعد از آن افراد 15 تا 55 سال سن با بیش از 40 درصد مبتلایان در جایگاه دوم قرار داشته و کمترین مبتلایان که کمتر از هفت درصد است مربوط به سنین زیر 15 سال است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مراسم‌های تجمعی به ویژه عروسی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، بانک‌ها و صف‌های نانوایی بیشترین عوامل شیوع و ابتلای بیماران در استان گلستان و حتی در سایر نقاط کشور شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد 27 هزار و 571 آزمایش کرونا در استان انجام شده که 11 هزار و 338 مورد جواب آزمایش ها مثبت اعلام شد

فاضل گفت: طی 24 ساعت گذشته 177 بیمار سرپایی کرونا در استان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که 90 مورد آن مثبت بود.

وی افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته 13 فوتی بر اثر کرونا در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول