اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی از ایثار یک بسیجی دهه هفتادی/ وقتی مادر بیمار، دختر را برای خدمت به بیماران راهی می‌کند

دختر جوان بسیجی می گوید: در خانواده‌ای بسیجی بزرگ شدم که نه‌تنها مانع کارم نشدن، بلکه مادر علیرغم مشکل جسمی و نیاز به حضورم در منزل، مرا برای خدمت به بیماران تشویق و راهی بیمارستان کرد.

روایتی از ایثار یک بسیجی دهه هفتادی/ وقتی مادر بیمار، دختر را برای خدمت به بیماران راهی می‌کند

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج. در بین تمام تلخی‌های این روزهای سخت کرونایی، بازار اخبار و تصایر فعالیت‌ گروه‌های جهادی که حکم مقام معظم رهبری را لبیک را گفته و وارد میدان شدند، حسابی داغ است؛ جهادگرانی که در اوج روزهای جوانی با از خود گذشتگی برای جنگ با این ویروس آماده شدند و در این مسیر سختی‌ کار و دوری از خانواده برایشان معنا ندارد.

جوانان بسیجی سالهاست با فرمان رهبری در عرصه فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی در سیل و زلزله و... پای کار بوده و امروز هم بی‌ادعا در میدان مبارزه با کرونا ایستاده‌اند.

جوانان دهه ۶۰،۷۰ که جنگ تحمیلی و رشادت‌های جوانان آن دوران را تنها شنیده‌اند، امروز پا جای پای شهدا گذاشته و از جان خود برای حفظ سلامت کشورشان می‌گذرند.

هفته بسیجی بهانه‌ای شد تا سراغ بسیجی جهادگر و مخلصی برویم که تا پای جان بر فرمانبری از رهبر معظم انقلاب ایستاده و با الگوگیری از رزمندگان دفاع مقدس برای نظام و انقلاب تلاش می‌کند.

 

زهرا علی‌ساکی طلبه ۲۶ ساله اهل استان لرستان شهرستان درود که چند روزی‌ست مهمان اراکی‌ها شده و در بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) اراک به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.

وقتی حرف از جهاد است دوری و نزدیکی معنا نداشته و دختر جوان را از لرستان به اراک می‌کشاند تا فرمان رهبری را لبیک بگوید.

بلافاصله پس از حکم جهاد رهبر به بیمارستان دورود می‌رود اما آنجا به نیرو نیاز نداشتند، از طریق اطلاع‌رسانی نهاد رهبری و یکی از دوستانش راهی استان مرکزی می‌شود.

از چگونگی ورودش به عرصه طلبگی می‌گوید: سال‌های گذشته در اردوی جهادی با محوریت تربیتی و آموزشی شرکت کردم و با دوستان طلبه‌ آشنا شدم، همین اتفاق انگیزه‌ای برای خواندن درس طلبگی و ورودم به حوزه علمیه شد.

علی‌ساکی جهاد در میدان کرونا را فرصتی برای جهاد نفس می‌داند، بیش از نیمی از روز خود را در کنار بیماران کرونایی گذرانده و در این رابطه می‌گوید: خداوند حی و قیوم است و وقتی کاری برای رضای خدا و بندگان خدا باشد، نه‌تنها خستگی نداشته بلکه انسان را سرزنده و پایدار می‌کند.

این جهادگر بسیجی عنوان کرد: خوشبختانه در خانواده‌ای بسیجی بزرگ شدم که نه تنها مانع کارم نشدن، بلکه مادر علیرغم مشکل جسمی و نیاز به حضورم در منزل، مرا برای خدمت به بیماران تشویق و راهی بیمارستان کرد.

علی‌ساکی با بیان اینکه در مسیر جهاد افراد با جان و مالشان امتحان می‌شوند، گفت: رفاه طلبی آسان است اما جهاد در این شرایط کار ساده‌ای نیست و ایمان به خدا و پیروی از رهبری دلمان را برای پایداری در مسیر خدمت قرص می‌کند.

 

این طلبه بسیجی از امام رضا(ع) زیارت با معرفت طلب کرده و در این مورد گفت: امام رضا(ع) واسطه شد تا در این راه قدم بگذارم، امام زمان(عج) مقام معظم رهبری و شهید سردار سلیمانی در ثواب این کار جهادی سهیم هستند؛ سردار در شرایط‌های سخت و بحرانی جوانان را مدافعان وطن و اسلام می‌دانستند و امروز کشور در شرایط سختی قرار دارد.

علی‌ساکی خاطرنشان کرد: این مسیر را تا جایی ادامه خواهیم داد که خداوند و مقام معظم رهبری راضی و زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود و سختی این راه را به یاد پرستاری حضرت زینب(س) به جان می‌خریم.

وی بیان کرد: خیلی‌ها به ما می‌گفتند برای این کار چقدر حقوق گرفته‌اید اما دستمزد ما لبخند رضایت رهبر است اگرچه در این مسیر بسیار نه شنیده و به بن‌بست رسیدیم اما دست از تلاش برنمی‌داریم.

این جهادگر، کرونا را فرصتی برای فکر کردن، کمک، امتحان الهی و اثبات شعار و ادعا تعریف می‌کند و می‌گوید: در لحظه به لحظه‌ای که برای بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران خدمت کرده، شهدا را فراموش نکرده و آنها را در این کار سهیم می‌دانم.

علی‌ساکی ادامه داد: لبیک به فرمان رهبر جمله‌ای بوده که پشت لباس جهادگران نوشته شده و این جوانان با تمام توان در این راه محکم و استوار خواهند بود.

جهاد ادامه دارد تنها میدان و ابزار مبارزه آن تغییر می‌کند، ۴۰ سال پیش جنگ پشت سنگرهای خاکی و برای دفاع از مرزهای کشور بود اما امروز این جهاد در بیمارستان‌ها و به منظور حفظ سلامت مردم است. 

روحیه انقلابی یادگاری ارزشمند از رزمندگان دفاع مقدس که امروز به دست جوانان جهادی رسیده و شوق خدمت در سرشان غوغا کرده است.

گزارش: فاطمه الیاسی

انتهای پیام/ی/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول