اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عدم همکاری شورا و شهرداری با میراث فرهنگی موزه نهاوند را به تعطیلی کشاند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: عدم همکاری شورا و شهرداری با میراث فرهنگی موزه نهاوند را به تعطیلی کشاند.

عدم همکاری شورا و شهرداری با میراث فرهنگی موزه نهاوند را به تعطیلی کشاند

محسن جانجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: ساختمان موزه نهاوند در تملک شهرداری بوده و به صورت طرحی مشترک طی تفاهمنامه‌ای در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت تا به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند تبدیل شود اما متاسفانه از دو سال پیش شهرداری و شورا اصرار بر بازپس‌گیری آن داشتند که در نهایت منجر به شکایت از این اداره شد.

وی افزود: در تاریخ ۲۰ آبان ماه دادگاه رسیدگی به شکایت شهرداری از میراث فرهنگی برگزار شد و در نهایت حکم به تخلیه مکان مورد نظر و در نتیجه تعطیلی موزه داده شد و ما هم مجبور به اجرای حکم شدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با گلایه از شورا و شهرداری در رابطه این موضوع گفت: ما برای تبدیل این مکان به موزه و معرفی آن تلاش‌های زیادی داشتیم و اعتبارات زیادی در آنجا هزینه کردیم بنابراین انتظارمان این بود که این همکاری برای ادامه کار موزه که معرف تاریخ و فرهنگ‌کهن نهاوند بود تداوم پیدا می‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ایجاد موزه جدید در شهرستان وجود دارد افزود: البته ما تلاش داریم مکانی جدید که مناسب موزه باشد شناسایی و راه‌اندازی کنیم اما شناسایی مکان جدید کاری زمان‌بر است زیرا نیاز به تائید وزارتخانه و داشتن استانداردهای لازم است که همین مساله کار را مقداری دشوار می‌کرد.

جانجان در پایان گفت: در صورتی که بتوانیم مکانی مناسب که مورد تائید وزارت متبوع باشد را شناسایی کنیم تمامی اشیاء موزه را مجددا به نهاوند بازمی‌گردانیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول