به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمدرضا بشری ظهر امروز در کارگروه توانمندسازی دانشآموزان دارای مشکلات یادگیری هدف از تشکیل کارگروه را بررسی علل اختلالات یادگیری در دانشآموزان ابتدایی و ارائه راهکارهای لازم برای درمان اختلالات یادگیری بیان کرد و افزود: افزود: این دانشآموزان ممکن است در یک یا دو حوزه خواندن، نوشتن و محاسبات ریاضی با اختلال و مشکل مواجه باشند که باید با ایجاد شرایط مناسب و برنامهریزی مدون شناسایی و با اتخاذ تدابیر صحیح درستترین مسیر برای رفع این چالش فراهم آید.
وی گفت: کودکانی که دچار اختلالات یادگیری هستند با روش مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند که نیاز به کمکهای ویژه دارند اما در این بین چگونگی آموزش با توجه به زیست بوم جدیدی که در کشور بواسطه ویروس کرونا پدید آمده است اهمیت دارد.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با تاکید بر تشخیص بهنگام در راستای تسریع روند بهبودی توجه به دوره ابتدایی به ویژه پایههای اول و دوم را در این زمینه پراهمیت برشمرد و گفت: مدیران، معلمان و اولیا برای تشخیص، درمان و پیگیری اختلالات یادگیری نیاز به دانشافزایی بیشتری دارند و این امر برای کاهش آمار بالای مبتلا به اختلالات و عوارض جانبی ضروری است.
وی با تاکید بر رعایت دقیق پروتکلهای ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماریهای واگیردار به صورت مجازی، ضدعفونی و گندزدایی فضای اداره، توزیع ماسک و دستکش بین همکاران را از جمله اقدامات مهم در راستای مقابله باکرونا دانست.
وی افزود: اطلاعرسانی مداوم دستورالعملها، پیامهای آموزشی بهداشتی در رابطه با روشهای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس برای فرهنگیان و دانشآموزان، استمرار برگزاری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در مدارس، پیگیری روند آموزش منظم دانش آموزان بر اساس دستورالعمل آموزش و پرورش، از طریق برنامههای شبکه شاد در فضای مجازی، از جمله برنامههای این اداره است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان، مدارس و آموزشگاهها تعطیل بوده و آموزشها به روال گذشته به صورت مجازی و غیر حضوری است و حضور عوامل اجرایی و آموزشی به غیر از مسئولان حفاظت فیزیکی و سامانه الکترونیکی و فناوری در مدارس ضروری نیست، ضمن اینکه عوامل باید برای پاسخگویی به مسائل اداری به طور کامل در دسترس بوده و نحوه آموزش غیر حضوری دانش آموزان را مدیریت و کنترل کنند.
وی با اشاره به اشکالات موجود در روند کنونی آموزش خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور در بستر شبکه شاد روز به روز باید تقویت شده و کیفیت آن ارتقا یابد.
بشری با بیان اینکه کوچ کلاسهای درس از مدرسه به فضای مجازی، کار را برای آموزگاران و دبیران دشوار کرده است گفت: از فعالیتهای دلسوزانه و با اشتیاق معلمان و دبیران در آموزش دانش آموزان باخبر هستیم و زحمات ارزنده ایشان را ارج می نهیم.
وی بر ضرورت کار گروهی و همکاری کادر آموزشی مدارس تاکید کرد و گفت: رفع این چالشها به زمان بیشتری نیاز دارد و در شرایط کنونی باید با همکاری همه حلقههای زنجیره آموزشی، تهدید ایجاد شده ناشی از کرونا به فرصتی برای تقویت زیرساختهای آموزش آنلاین و کسب تجربههای جدید در آموزش شود.
مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: خلاقیت و ایدهپردازیهای جدید متناسب با شرایط حاضر نکته بسیار حائز اهمیتی است که بتواند هم بر کیفیت آموزش بیفزاید و هم شیوه های آموزش را آسانتر کنند.
انتهای پیام/89013