اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلیس فرانسه اردوگاه پناهجویان را با گاز اشک‌آور تخلیه کرد

پلیس فرانسه به منظور تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس که به ادعای آنها غیر‌قانونی بوده به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شده است.

پلیس فرانسه اردوگاه پناهجویان را با گاز اشک‌آور تخلیه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس فرانسه دوشنبه شب به وقت محلی به منظور تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس که به گفته آنها به طور غیر‌قانونی فضای شهر را اشغال کرده بودند به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

به نوشته خبر‌گزاری «دویچه وله»، این اقدام پلیس فرانسه در حالی انجام گرفت که مأموران پلیس هفته گذشته نیز اردوگاه دیگری را در حومه پاریس منحل کردند.

صفحه رسمی پلیس فرانسه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر نوشت: «امروز اردوگاهی به طور غیر‌قانونی در میدان جمهوری پاریس برپا شد. پلیس فوراً فرآیند تخلیه اشغالگری فضای عمومی را آغاز کرد.» 

دویچه وله نوشته برخی نیرو‌های داوطلب در پاریس برای برپایی ۵۰۰ چادر در میدان جمهوری در این شهر کمک کردند و به سرعت مهاجران در آن مستقر شدند. به گفته این خبر‌گزاری اکثر این مهاجران از افغانستان به فرانسه آمده‌اند.

پلیس فرانسه همچنین گفته نهاد‌های خاصی ساخت این اردوگاه‌ را سازماندهی کرده‌اند که این مسئله غیر‌قابل قبول است. 

 

 

این در حالی است که هفته گذشته نیز پلیس فرانسه صدها نفر از پناهجویان که در منطقه‌ای در حومه پاریس اقدام به برپایی چادر کرده بودند را به اجبار از این کمپ تخلیه کرد.

برخی رسانه‌ها در این خصوص گزارش کرده بودند که پلیس فرانسه برای این منظور بخش‌هایی از این اردوگاه را آتش زد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول