اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی از پنجم آذر/ یخ‌بندان در چندین استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه پنجم آذر در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اراک، کرج، تهران و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی از پنجم آذر/ یخ‌بندان در چندین استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور کشور بیان کرد: امروز در استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر امروز در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان، خراسان شمالی و گلستان افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف داریم و دریای خزر مواج است.

وی بیان کرد: روز سه شنبه چهارم آذر در سواحل شمالی و نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه امروز و فردا دریای عمان متلاطم است گفت: روز چهارشنبه پنجم آذر در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اراک، کرج، تهران و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از اواخر وقت چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه ششم آذر فعالیت سامانه های بارشی در کل نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین است و بارندگی ها شدت می یابد همچنین نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل خزر سبب بارش باران در غرب مازندران و گیلان خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: بارش در اغلب مناطق روز پنجشنبه شدت دارد و در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش به ‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه هفتم آذر غیر از جنوب شرق در اغلب مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و در سواحل غربی خزر و استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، لرستان جنوب اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس شدت بارش ها بیشتر است.

وی اظهار داشت: از روز چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات مه رقیق با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود ،بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و  ۳ درجه خواهد بود.

وی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای  ۷ درجه زیر صفر، همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر، مشهد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سنندج با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول