اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی ممنوع شد

کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ممنوعیت خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی،گفت: علاوه بر ممنوعیت خروج این اقلام، مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر خروج مرغ زنده از خراسان رضوی همچنان برقرار و لازم الاجرا است.

علی رسولیان افزود: یک هزار و 600 تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که از این تعداد 838 تن مربوط به مشهد و باقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است، از سهمیه مشهد 412 تن توزیع شده و باقی آن مانده است.

وی بیان کرد: هم اینک گوشت مرغ منجمد باقیمانده سهمیه مشهد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان از سردخانه سرخس با انتخاب مباشر به این شهر حمل خواهد شد و این میزان به همراه 200 تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه مشهد به قیمت مصوب هر کیلوگرم 150 هزار ریال در شبکه توزیع طرح تنظیم بازار شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های حاشیه شهر، فروشگاه‌های بسیج و شبکه صنفی منتخب توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت آمادگی بسیج، سهمیه متناسب از گوشت مرغ منجمد برای توزیع در شبکه صنفی کاسبان امین با هماهنگی سازمان بسیج اصناف اختصاص خواهد یافت.

رسولیان افزود: سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی نیز 700 تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار استان را جذب و در شبکه صنفی کاسبان امین شامل یکهزار و 300 کسبه توزیع خواهد کرد.

وی نیز در این نشست پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه "ادارات دامپزشکی شهرستانها تنها با ارایه فاکتور رسمی تایید شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان، ملزم به صدور مجوز حمل مرغ زنده به کشتارگاه شوند و نماینده اداره دامپزشکی در کشتارگاه باید مشخص کند که کشتارکن مرغ را به چه کسی فروخته است" را مورد تایید قرار داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از اول فروردین تا 30 آبانماه سال گذشته، 59 میلیون و 137 هزار و 669 قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که با احتساب هر قطعه به میزان 1.9 کیلوگرم، در مدت مزبور 112 هزار و 361 تن جوجه ریزی طی هشت ماه انجام گرفت که به طور متوسط روزانه 456 تن جوجه ریزی محسوب می‌شود.

محمدرضا اورانی افزود: این در حالی است که در هشت ماهه نخست امسال 52 میلیون و 129 هزار و 372 قطعه جوجه ریزی به میزان 99 هزار و 45 تن در خراسان رضوی انجام شد که به طور متوسط روزانه 402 تن جوجه ریزی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جوجه ریزی در خراسان رضوی 12 درصد معادل هفت میلیون و 8 هزار و 297 تن قطعه جوجه معادل 13 هزار و 315 تن گوشت مرغ کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه نخست امسال 11 هزار و 254 تن گوشت مرغ منجمد به خراسان رضوی وارد و هشت هزار و 206 تن گوشت مرغ منجمد از استان خارج شده است که نسبت این دو عدد منهای نشان دهنده کاهش 842 تنی گوشت مرغ منجمد در استان است.

اورانی افزود: در هشت ماهه نخست امسال هشت هزار و 497 تن گوشت مرغ گرم وارد استان و 2 هزار و 733 تن گوشت مرغ گرم از استان خارج شده و نسبت این دو رقم نشان دهنده افزایش پنج هزار و 764 تنی گوشت مرغ گرم در استان است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت 2 هزار و 992 تن گوشت مرغ قطعه بندی شده به خراسان رضوی وارد و 2 هزار و 666 تن گوشت مرغ قطعه بندی شده از استان خارج شده که مقایسه این دو رقم نشان دهنده افزایش 326 تنی مرغ قطعه بندی شده در استان است.

همچنین علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اخیر ستاد تنظیم بازار کشور 10 هزار تن گوشت مرغ منجمد را به کل کشور اختصاص داده که سهم خراسان رضوی از این میزان 800 تن است.

انتهای پیام/70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول