اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آب شیرین؛ مطالبه قدیمی و ساده بجستانی‌ها/ امام جمعه: مردم هنوز آب نوشیدنی را می‌خرند!

امام جمعه بجستان گفت: آب شرب بجستان خیلی شور است و تقریبا قابل استفاده نیست، به همین دلیل مردم همچنان ناچار به خریدن آب روی آورده اند.

آب شیرین؛ مطالبه قدیمی و ساده بجستانی‌ها/ امام جمعه: مردم هنوز آب نوشیدنی را می‌خرند!

حجت الاسلام سید جواد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجستان درباره معضل آب شرب منطقه اظهار داشت: آب شرب بجستان خیلی شور است و تقریبا قابل استفاده نیست به همین دلیل مردم بالاجبار به خریدن آب روی آورده اند.

امام جمعه بجستان خاطرنشان کرد: نبود آب شرب مناسب در منطقه بسیار آزاردهنده است و مردم برای دسترسی به آب شرب مجبورند به جایگاه های نصب شده در سطح شهر مراجعه کنند و هر بار ۱۰ تا ۲۰ لیتر آب خریداری می کنند.

وی افزود: آب شیرینی که جایگاه ها در بجستان توزیع می شود رایگان نیست و با کارت مخصوصی که شبیه کارت بانکی است در دسترس مردم قرار می گیرد، ضمن اینکه ابتدا باید کارت با پرداخت هزینه شارژ شود تا سهمیه به متقاضی تعلق گیرد.

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: در حال حاضر از روستای درزاب برای حل این مشکل انشعاب گرفته شده است اما فقط درصد شوری آب کمتر شده و هنوز هم مشکل به قوت خود باقی است.

امام جمعه بجستان اظهار کرد: تقاضای ما از مسئولین توجه بیشتر به این شهرستان و تعبیه منبع های آب به همراه دستگاه تصفیه است.

بجستان در سال 1386به عنوان شهرستان جدید خراسان رضوی معرفی شد اما مردم آن هنوز آب شرب مناسب ندارند و ناچار به خریداری آب شرب هستند.

بجستان در 278 کیلومتری مشهد واقع شده است و بنابر آخرین آمار 30 هزار 664 نفر جمعیت دارد، این شهرستان در منطقه گرم و خشک ایران قرار دارد و از گذشته مردم این منطقه دچار مشکل کم آبی بوده اند.

حدود 13 سال از معرفی بجستان به عنوان شهرستان می گذرد اما متاسفانه مردم این منطقه هنوز دچار مشکل کم آبی هستند و راهکار مناسبی برای حل این مشکل آزار دهنده اجرایی نشده است.

انتهای پیام/70054/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول