اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشاوره اعتیاد در زنجان تلفنی شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خط ملی اعتیاد در حوزه پیشگیری و راهنمایی به عموم مردم از جمله به افرادی که مبتلا به اعتیاد نیستند اما نگرانی‌هایی در این باره دارند همچنین خانواده‌های دارای عضو معتاد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

مشاوره اعتیاد در زنجان تلفنی شد

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با معرفی خط ملی اعتیاد با شماره  ۰۹۶۲۸ اظهار کرد: هموطنان می‌توانند از تمام نقاط کشور بدون کد هر روز (حتی روزهای تعطیل) از ۸ صبح تا ۸ شب با این خط تماس بگیرند و از مشاوره  پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: خط ملی اعتیاد  در حوزه پیشگیری و راهنمایی به عموم مردم از جمله به افرادی که مبتلا به اعتیاد نیستند اما نگرانی‌هایی در این باره دارند همچنین خانواده‌های دارای عضو معتاد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این خانواده‌ها برای شناخت رفتار صحیح با فرد دارای اعتیاد یا آشنایی با اثرات مخرب مواد اعتیادآور ناشناخته می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این خط استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خط ملی اعتیاد ظرفیت مناسبی برای ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد دارد، تأکید کرد: اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته و غیره، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراکز دارای مجوز و معرفی کمپ‌های معتبر، از خدمات خط ملی اعتیاد است.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر این، افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه‌ها و فرایند درمان و شناخت مراکز معتبر درمان اعتیاد اعم از مراکز اقامتی یا مراکز درمان سرپایی استان با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره ببرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه خط ملی اعتیاد با مشارکت بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند و با داشتن مشاوران مجرب آماده پاسخگویی تماس گیرندگان  است، یادآور شد: خط ملی اعتیاد دارای بانک اطلاعاتی از مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی است که با توجه به شرایط اقلیمی، استانی و همچنین نزدیکی به محل سکونت یا کار افراد و مناسب‌ترین مرکز را به تماس‌گیرندگان معرفی می‌کند.

وی افزود: به منظور آشنایی هم استانی‌ها، با خط ملی اعتیاد بهزیستی استان زنجان کمپین آگاه‌سازی را در محلات پرخطر و آسیب‌پذیر آغاز کرده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول