اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

همکاری 95 درصدی اصناف در طرح تعطیلی صنوف/ بخش خدمات در مدت تعطیلی باز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از همکاری 95 درصدی اصناف در طرح تعطیلی صنوف خبر داد و گفت: حتی یک مورد پلمبی هم نداشتیم.

همکاری 95 درصدی اصناف در طرح تعطیلی صنوف/ بخش خدمات در مدت تعطیلی باز است

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اصناف با توجه به مسوولیت اجتماعی که بر عهده داشتند در ماه‌های گذشته برای کنترل و کاهش شیوع کرونا همکاری لازم را به عمل آوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تعطیلات مقطعی برای گروهی از مشاغل در ماه‌های گذشته که اثر بخشی لازم را نیز به دنبال نداشته است، اظهار کرد: با آغاز آذر تدابیر و اقدامات جدیدی در دستور کار قرار دارد که می‌تواند به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کند.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای چهار گروه صنفی در این مدت پیش‌بینی شده است، تا‌کید کرد: اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تا‌مین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را خواهند داشت.

فغفوری با بیان اینکه تغییراتی در دسته‌بندی‌های اصناف انجام داده‌ایم، افزود: تعداد مشاغل گروه اول افزایش پیدا کرده است که بر اساس آن، تعمیرات لوازم خانگی، یدکی و واحدهای خدماتی اجازه فعالیت در روزهای اعمال محدودیت را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به همکاری 95 درصدی اصناف در اجرای این طرح بیان کرد: در این روز حتی یک واحد صنفی نیز تعطیل نشد و رعایت‌ها بدون پلمب ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه بازار زنجان فقط خواربار فروشان و میدان میوه‌فروشان باز است، تصریح کرد: خود بازار کلا تعطیل است و رسته‌های بازار فقط مربوط به بخش خدمات و ارزاق عمومی فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: همچنین کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای کرونا به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا پایان کرونا محسوب می‌شود.

فغفوری تصریح کرد: با عنایت به مصوبه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه قبول کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای مبارزه با ویروس کرونا به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا که توسط ستاد ملی کرونا اعلام شود، محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به سطح گستردگی شیوع ویروس کرونا در جامعه شاهد خود نظارتی در جامعه صنفی هستیم و با وجود شرایط سخت کسب و کار اقتصادی اصناف به عنوان سربازان عرصه اقتصاد و جهادگران اقتصادی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت جامعه کار جهادی می‌دانند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول