اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز به کار گرمخانه‌ای با ظرفیت بیش از ١٠٠ نفر

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از راه‌اندازی گرمخانه‌ای در منطقه ۶ مشهد ویژه بانوان و آقایان خبر داد.

آغاز به کار گرمخانه‌ای با ظرفیت بیش از ١٠٠ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی با اشاره به ضرورت ساماندهی شهروندان بی‌خانمان و افراد کارتن‌خوابی که در روزهای سرد سال پناهگاهی برای حفاظت از خود در مواجهه با شرایط اقلیمی ندارند، اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات شهری از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ما به ویژه در حوزه افراد آسیب‌پذیر و در معرض آسیب است.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در این راستا یک گرمخانه با گنجایش ۱۰۰ نفر در منطقه شش برای ساماندهی افراد بی‌خانمان ایجاد شده و از روز ۲۹ آبان ماه با توجه به برودت هوا و آغاز روزهای سرد پذیرش خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: این گرمخانه در حالت عادی، ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد اما با توجه به وضعیت فوق‌العاده‌ای که در آن قرار داریم و لزوم اجرای فاصله فیزیکی، روزانه ۱۰۰ نفر پذیرش می‌شوند.

دانایی خاطرنشان کرد: کلیه اقلام بهداشتی برای استحمام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهروندان بی‌خانمان و کارتن خواب در این مرکز مهیا شده و ضدعفونی محیطی به صورت مداوم و مستمر انجام می‌شود.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: پذیرش در گرمخانه‌ها شهرداری کاملا اختیاری بوده و از هرگونه اقدام تنبیهی نسبت به این گروه از شهروندان آسیب‌پذیر جلوگیری می‌کنیم، هدف اصلی ما این است که از جان شهروندان بی‌خانمان در مقابل سرما و آسیب‌های احتمالی حفاظت کنیم.

گفتنی است؛ امسال نسبت به سال گذشته تعداد پذیرش شهروندان بی‌خانمان افزایش قابل توجهی داشته است. 

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول