اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهنوی: دستورالعمل دولتی عرضه و تقاضای فولاد نزدیک به طرح مجلس است/ رانت‌های گذشته باید شفاف شود

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ دستورالعمل دولت برای شفافیت در عرضه و تقاضای فولاد بخشی از همان طرحی است که در این باره در مجلس تدوین شده و ما ضمن حمایت از شفافیت در این حوزه، در این دستورالعمل از بعد نظارتی به طور جد پیگیر اجرای آن هستیم.

دهنوی: دستورالعمل دولتی عرضه و تقاضای فولاد نزدیک به طرح مجلس است/ رانت‌های گذشته باید شفاف شود

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: رانتی که در صنایع معدنی و فلزات در کشور وجود دارد حدود 180 هزار میلیارد تومان است و باید با ایجاد شفافیت جلوی این رانت گرفته شود. 

وی افزود: ‌چندی پیش در مجلس طرحی تهیه شد که هدف اصلی آن ایجاد شفافیت در عرضه و  تقاضا در این حوزه به ویژه در صنعت فولاد است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: براساس این طرح، فولاد باید یا در بورس کالا یا سامانه جامع تجارت خرید و فروش شود و خریدار و فروشنده به طور دقیق مشخص شده باشد. 

دهنوی خاطرنشان کرد: در جریان بررسی این طرح که نمایندگان دولت از جمله  وزیر صنعت حضور داشتند مفاد طرح به اطلاع نمایندگان دولت نیز رسید و چهارشنبه هفته قبل دیدیم که دولت دستورالعملی را در این باره به تصویب رسانده که ما عملاً 60 درصد مطالبی است که در طرح آورده بودیم و به اطلاع نمایندگان دولت رساندیم و آنها همین موارد را در دستورالعمل اجرایی خود گنجاندند. 

وی افزود: ما از اینکه دولت در این دستورالعمل گامی در جهت شفافیت برداشته حمایت می‌کنیم و از بعد نظارتی به طور دقیق پیگیر اجرای آن هستیم. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌ این آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی دولت باعث نمی‌شود که ما طرحمان را به تصویب نرسانیم چرا که این آئین‌نامه توسط این دولت تصویب شده و توسط دولتی دیگر یا توسط همین دولت می‌تواند لغو شود و زمانی که ما طرحمان را به عنوان قانون تصویب کنیم و آمد و رفت دولت‌ها نمی‌تواند این موضوع را تغییر دهد. 

دهنوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح مجلس در این باره طرح جامع‌تری است و دستورالعمل اجرایی دولت در این باره همانطور که گفتم 60 درصد از مطالبی که در طرح مجلس وجود دارد را در خود گنجانده است. 

وی گفت:‌ مضافا اینکه مسئولان دولتی باید گزارشی را درباره تخلفات و رانت‌هایی که پیش از این دربحث صنایع فلزی و معدنی وجود داشت، به طور شفاف ارائه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول