اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رونق اشتغال با طرح کاشت 80 هکتاری گیاهان دارویی در لنده+تصاویر

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی و رونق اشتغال در میان روستائیان و عشایر طرح گسترده کاشت گیاهان دارویی در مراتع شهرستان لنده توسط بنیاد مستضعفان انجام شد.

رونق اشتغال با طرح کاشت 80 هکتاری گیاهان دارویی در لنده+تصاویر

مراد مراد‌پور مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به منظور حفظ منابع طبیعی، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی و رونق اشتغال در میان روستائیان و عشایر طرح گسترده کاشت گیاهان دارویی در مراتع  شهرستان لنده توسط بنیاد مستضعفان انجام شد.

وی گفت: 80 هکتار از اراضی ملی مناطق سردسیری شهرستان لنده زیر کشت گیاهان دارویی رفت و انتظار می‌رود که در این راستا همه مردم و مسوولان در جهت توسعه طبیعت شهرستان لنده و همچنین رونق کشت گیاهان دارویی با هم همکاری صمیمانه‌ای داشته باشیم.

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده اذعان کرد: به منظور حفظ منابع طبیعی، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی و رونق اشتغال در میان روستائیان و عشایر طرح گسترده کاشت گیاهان دارویی در مراتع  شهرستان لنده توسط بنیاد مستضعفان انجام شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۸۰ هکتار اراضی ملی در مناطق کوه سیاه و سفید زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفت.

مرادپور با اشاره به اهداف این طرح کاشت گیاهان دارویی با هدف احیای مراتع، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی با تکثیر گونه‌های بومی و رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد در شهرستان لنده را از اهداف مهم این طرح برشمرد و گفت، خوشبختانه در اجرای این طرح با استقبال خوب مردمی همراه بودیم که با همکاری‌های صورت گرفته ۸۰ هکتار از اراضی ملی زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده متذکر شد: در ادامه طرح توسعه گیاهان دارویی بنیاد مستضعفان با ارائه بذر گیاهانی مانند (موسیر و کرفس) بصورت یارانه ۵۰ درصدی و ارائه تسهیلات و همچنین خرید تضمینی از کشاورزان گیاهان دارویی در شهرستان لنده حمایت می کند .

 

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول