اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استعفا نمی‌دهم اما عذرخواهی می‌کنم/ خودم در بافت فرسوده زندگی می‌کنم و درد مردم را می‌فهمم

شهردار بندرعباس گفت: اگر برخوردهای قانونی به درستی و به موقع انجام نشود، دستگاه‌های مسئول و نظارتی شهرداری را زیر سوال می برند. اگرچه قصوری در نوع برخورد مأموران ما صورت گرفته اما باید به تصرف غیرقانونی هم توجه کرد و آن را نیز مدنظر داشت.

استعفا نمی‌دهم اما عذرخواهی می‌کنم/ خودم در بافت فرسوده زندگی می‌کنم و درد مردم را می‌فهمم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس امینی‌زاده صبح امروز شنبه اول آذرماه ٩٩ در یک نشست خبری با برخی رسانه‌ها به بیان مسائل و موضوعاتی مرتبط با حادثه اخیر پیرامون تخریب یک زن در بندرعباس پرداخت.

وى افزود: ما در شهرداری بندرعباس، مجموعه وظایف قانونی بر عهده داریم و براساس قانون متناسب با آن عمل می‌کنیم.

شهردار بندرعباس گفت: اگر برخوردهای قانونی به درستی و به موقع انجام نشود، دستگاه‌های مسئول و نظارتی شهرداری را زیر سوال می برند. اگرچه قصوری در نوع برخورد مأموران ما صورت گرفته اما باید به تصرف غیرقانونی هم توجه کرد و آن را نیز مدنظر داشت. واحد رفع تصرفات راه و شهرسازی هرمزگان نیز همراه مأموران شهرداری در این موضوع بوده‌اند و آنان نیز در محل حضور داشته‌اند.

امینى‌زاده در ادامه عنوان داست: بنده به عنوان یک شهروند و مسئول نوع برخورد صورت گرفته را محکوم می کنم و با خاطیان برخورد شدید انجام می‌دهیم و مأمورانی که در این موضوع دخیل بودند را به طور قانونی مورد برخورد قرار خواهیم داد کما این که اکنون نیز این نیروها از خدمت معلق شده‌اند.

افتحارم این است که در بافت فرسوده زندگی می‌کنم

وی تصریح کرد: بندرعباس دارای بیش از 43 درصد بافت فرسوده است. البته افتخار بنده هم این است که در بافت فرسوده شهر زندگی می‌کنم و درد مردم را هم می‌فهمم و خودم را در قبال این مسائل و مشکلات مسؤول می‌دانم.

شهردار بندرعباس ادامه داد: اگر ما در شهرداری در قبال تصرفات غیرقانونی اقدام مناسب، درست و به موقعی انجام ندهیم، از آن جا که بندرعباس شهری مهاجرپذیر است شاهد روزانه صدها تصرف غیرقانونی خواهیم بود که شیرازه شهر را از هم می‌پاشد و در بسیاری از موارد، موجب اجحاف به مردمی می‌شود که به طور قانونی در حال زندگی در این شهرند.

امینی‌زاده افزود: ما از ورود دستگاه قضایی به موضوع تقدیر می‌کنیم و این ورود به موقع می‌تواند ابعاد دیگر موضوع را روشن کند و ما را نیز در انجام وظایف‌مان کمک کند.

عاملان از خدمت معلق شده‌اند

وی بیان کرد: در همان روز چهارشنبه هفته گذشته دستور دادم که تیم اجرایی که در محل تخریب حضور یافته بودند، از خدمت معلق شوند تا بررسی دقیق و بیشتری صورت گیرد.

شهردار بندرعباس اظهار داشت: هر فردی در هر مسؤولیتی فراز و فرودهایی دارد و شخصا هر کسی نظری در مورد عملکرد بنده ارائه می‌کند، خوشحال می‌شوم و این نظرات مردم نشان دهنده آن است که نسبت به شهرشان و محل زندگی‌شان نظراتی دارند و اهمیت قائل هستند و در این بین هم ممکن است برخی نظرات احساسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مورد استعفا؛ بنده برای خدمت آمده‌ام و قرار نیست که با هر اتفاقی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنم. کارهای زیادی مانده که باید آنها را تکمیل کنم و کارهای بزرگی هم شده که نیاز به معرفی و ارائه گزارش دارد. بنده برای استعفا نیامده‌ام برای کار کردن وارد شده‌ام و خدمت می‌کنم.

ملک تخریب شده فضای سبز بوده و متعلق به شهرداری است

امینی‌زاده گفت: در مورد اخیر هم باید بگویم که ملک تخریب شده، از نظر قانونی فضای سبز بوده و متعلق به راه و شهرسازی است و هرگونه ساخت و ساز در آن غیرقانونی بوده است. از لحاظ قانونی نیز هر ساخت و ساز غیرقانونی تا زمانی که سقف زده نشده باشد، می‌توانیم تخریب آن را انجام دهیم و در این زمینه قانون بسیار شفاف است.

وی عنوان کرد: در مورد نوع برخوردی که صورت گرفته، بنده نیز آن را نمی‌پسندم و وضعیتی که بوجود آمد، درست نبود. بنده خودم ساکن بافت فرسوده هستم و زادگاه من در این مناطق بوده است و درد و مشکل مردم را به خوبی حس می‌کنم و لذا در طول این سال‌های مدیریتم در شهرداری، نهایت همکاری و همراهی را با این گونه موارد داشته‌ایم.

شهردار بندرعباس افزود: در مورد فیلم گرفته شده و پخش شده نیز دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری‌هایی در دست انجام دارند. ممکن است برخی مسؤولان و افراد قصد تسویه حساب شخصی داشته باشند. اما خبرنگاران آگاه هستند و می‌توانند پشت پرده این اتفاقات را روشن کنند و اهداف را بررسی و روشن سازند.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول