اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاکایف»: تامین قدرت دفاعی قزاقستان اولویت اصلی است

رئیس جمهور قزاقستان افزایش قدرت دفاعی کشورش را اولویت مهم فعالیت های خود عنوان کرد.

«تاکایف»: تامین قدرت دفاعی قزاقستان اولویت اصلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در جلسه وزارت دفاع این کشور اظهار داشت: تامین قدرت دفاعی قزاقستان اولویت اصلی است.

وی گفت: طی دوران استقلال ارتش ملی قزاقستان کاملاً شکل گرفته و متکی به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است.

تاکایف با بیان اینکه به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا همیشه به حوزه نظامی توجه ویژه‌ای نشان خواهد داد، اظهار داشت: مسئولین وزارت دفاع لازم است تا به تغییر سریع وضعیت در سطح جهانی و همچنین برخی از مناطق توجه جدی نشان دهند.  

وی خاطرنشان کرد که معماری امنیت موجود جهان با بحران مواجه شده و اغتشاشات داخلی و انقلاب‌ها به طور ناگزیر منجر به خدشه‌دار کردن تمامیت ارضی می‌شود که تاریخ معاصر، از صلح «برست» گرفته تا تحولات اخیر ماورای قفقاز این امر را تائید می‌کند.

تاکایف تصریح کرد: در چنین شرایطی نیروهای مسلح اصلی‌ترین ضامن حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور باقی می‌ماند و مطمئن باشید که دولت همیشه از نظامیانی که در سنگر حراست از کشور در برابر تهدیدات خارجی قرار دارند، حمایت خواهد کرد. من به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا موضوع تامین قدرت دفاعی کشور را از اولویت فعالیت‌های خود می‌دانم.

رئیس جمهور قزاقستان از اقدامات وزارت دفاع کشورش در زمینه تهیه اسناد برنامه ریزی نظامی تمجید کرد که به آماده سازی هدفمند ارتش و نهادهای دولتی در جهت دفع تهدیدات خارجی کمک قابل توجهی کرده است.

تاکایف به طور خاص به ضرورت تمرکز روی اولویت‌های مهم فعالیت نیروهای مسلح و روحیه رزمی ارتش تاکید کرد و به مسئولین وزارت دفاع کشورش دستور داد تا اول نوامبر سال 2021 دکترین فعالیت‌های ایدئولوژیک و آموزشی در نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظامی تهیه کنند.

وی همچنین خبر داد که از سال جدید میلادی میزان اعتبارات غذایی برای نهادهای نظامی و امنیتی افزایش یافته و طی 3 سال آتی حقوق و پرداخت‌های نظامیان 30 درصد افزایش داده خواهد شد.

تاکایف همچنین از وزارت دفاع کشورش خواست تا ضمن همکاری با سایر نهادهای مربوطه، تا اول ماه اوت سال 2021 «نقشه راه» گسترش مشارکت نیروهای مسلح قزاقستان در عملیات‌های صلح سازمان ملل متحد را آماده کند.

وی سهم نظامیان در مقابله با شیوع ویروس کرونا را ارزشمند دانست و از کمک پزشکان نظامی نیروهای مسلح کشورش به مردم لبنان در جهت رفع پیامدهای انفجار در بندر «بیروت» قدردانی کرد.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین موضوع تجهیز ارتش به پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها و ابزارهای دیجیتالی را مهم خواند و گفت که جهت تحقق این هدف پست جدید معاون وزیر دفاع در زمینه دیجیتال سازی ایجاد شد.

وی همچنین دستور ایجاد اپراتور واحد زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی دارای اهداف نظامی تا اول ماه نوامبر سال 2021 را صادر کرد.

تاکایف با توجه به وجود تهدیدهای واقعی، اولویت‌های تجهیز نیروهای مسلح کشورش با سلاح‌های مدرن را برشمرده و به ضرورت یک پدافند هوایی قوی، توسعه فناوری‌های جنگ الکترونیکی و افزایش ناوگان هواپیمایی حمل و نقل نظامی تاکید کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در پایان سخنرانی خود اظهار داشت: ارتش متکی به کشور و حق حاکمیت آن است و هر سرباز و افسر قزاق باید به یاد داشته باشد که در سنگر دفاع از استقلال مقدس کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول