اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رعایت و عمل به دستورات ستاد مبارزه با کرونا شرعا بر همگان واجب است/ از توسل به درگاه الهی غاقل نشویم

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان گفت: همان‌طور که نماز خواندن بر ما واجب است این جا هم از لحاظ شرعی واجب است که دستورات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت و عمل کنیم

رعایت و عمل به دستورات ستاد مبارزه با کرونا شرعا بر همگان واجب است/ از توسل به درگاه الهی غاقل نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: تبعیت از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال این بیماری را وظیفه شرعی و انسانی همه آحاد جامعه دانست و از عموم مردم به ویژه هم‌استانی‌های گلستانی خواست از هیچ تلاشی برای مبارزه با این ویروس فروگذار نکنند.

وی تصریح کرد: انصافا در این مدت کادر پزشکی و درمانی و پرستاران با انجام وظیه خود سنگ‌تمام گذاشتند، شهید دادند، اما این به تنهایی کافی نیست و مردم هم وظیفه اسلامی، انسانی دارند و همان‌طور که نماز خواندن بر ما واجب است این جا هم از لحاظ شرعی واجب است که دستورات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت و عمل کنیم و در کنار رعایت دقیق دستورالعمل‏‌های بهداشتی و پیشگیری، دست توسل‌مان را هم  به درگاه الهی دراز کنیم. زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید جدی گرفته شود و همزمان مسئله دعا هم بسیار مهم است.

* همه وظیفه  دارند در مقابله با این ویروس همکاری ویژه داشته باشند

امام جمعه گرگان افزود: این روزها موج سوم ویروس کرونا در کشور شروع شده است، متاسفانه این موج با شدت زیادتر، بیماران بیشتری را در کشور مبتلا کرده و عدد جانباختگان هم طی این چند مدت به بالاترین حد رسیده است، لذا همه وظیفه  دارند در مقابله با این ویروس همکاری ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: خدای متعال در چنین شرایطی به بندگانش دستور داده که متوجه ذات‌اقدس‌الهی باشند، خداوند در قرآن فرموده «أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ» امروز بشریت در مقابل این ویروس مضطر است و به این زودی‌ها هم معلوم نیست که بتواند به یک راه مطمئنی در مقابله با آن برسد، بنابراین همه در حال اضطرار هستیم و انسان مضطر را کسی جز خداوند متعال پاسخگو نیست، طبق آیه شریفه قرآن کریم خداوند ما را دعوت کرده در حال اضطرار و ناچاری دست دعا به درگاه الهی بلند کنیم و از خدا کمک بخواهیم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امیرمومنان علی علیه السلام در دعای کمیل می‌فرماید «یَا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ، وَذِکْرُهُ شِفاءٌ» ای خدایی که اسم تو درمان دردمندان است، انسان بیمار وقتی را که از عمق جانش اسم خدا را بر زبان جاری می‌کند آرام می‌شود «ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مالِهِ الرَّجاءُ» خدایا رحم کن به ما در این شرایط «یَا سَابِغَ النِّعَمِ، یَا دَافِعَ النِّقَمِ» ای خدایی که همیشه نعمت‌هایت را به سوی ما سرازیر می‌کنی.

نورمفیدی یادآور شد: این ویروس خطرناک از جمله سختی‌ها و گرفتاری‌هاست که دامنگیر بشریت شده، لذا از خداوند بخواهیم عنایتی کند تا بشریت بتواند این گرفتاری را از سر راه خود بردارد.

* ز همه مردم تقاضا دارم با تضرع به درگاه الهی بخواهیم هر چه زودتر خداوند این بلا را از جامعه بشریت مخصوصا جامعه خودمان بردارد

وی ادامه داد: توصیه بنده در این شرایط به همه مردم دعا به درگاه الهی است، بعد از خواندن نماز دعا کنند و آنهایی را که سحرخیز هستند در دل شب و وقت سحر که موقع عنایات خاص حضرت حق به بندگان است دست به دعا شوند.

امام جمعه گرگان گفت: در بعضی از روایات داریم خداوند در شرایطی از بنده مضطر خود حیا می‌کند و به او پاسخ می‌دهد، بنابراین اگر همه مردم به درگاه الهی دعا کنند خداوند حیا می‌کند که پاسخ بندگانش خودش را ندهد، از همه مردم تقاضا دارم از دعا غافل نشوند و با تضرع به درگاه الهی بخواهیم هر چه زودتر خداوند این بلا را از جامعه بشریت مخصوصا جامعه خودمان بردارد تا به سلامتی از این گرفتاری خارج شویم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول