اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بستری شدن ۱۳۷۳ نفر بیمار کرونایی در شهرقدس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به ۱۳۷۳ نفر از آمار کل بستری شدگان ناشی از ابتلا به کرونا و نارنجی بودن وضعیت شهرستان گفت: طرح سردار سلیمانی به شکل سلامت محله محور در مساجد اجرا می‌شود.

بستری شدن ۱۳۷۳ نفر بیمار کرونایی در شهرقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس،علیرضا باقری: حسین میرشریفی مدیر شبکه و بهداشت و درمان شهرستان قدس ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله به کرونا در سالن جلسات آتش‌نشانی، اظهار کرد: تعداد مراکز شناسایی کووید ۱۹ از روز شنبه به دو مرکز افزایش یافته است و به این ترتیب تعداد و حجم نمونه برداری‌ از بیماران مشکوک به کرونا افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به غربالگری معتادین متجاهر گفت: طی دو ماه گذشته نمونه گیری ۲ هزار و ۴۸ نفر از معتادین متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد انجام شده که ۸۵ مورد مثبت بوده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس افزود: با شیوع کرونا، حدود ۱۳۷۳ نفر از شهروندان قدس در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵۱ نفر از مبتلایان در این بیمارستان‌ها بستری هستند و شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد. 

میرشریفی در خصوص طرح سردار سلیمانی عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد آمار بیماری و انتقال ویروس توسط مبتلایان و استفاده از وسایل عمومی در رفت و‌آمدها، طرح سردار سلیمانی در حوزه بهداشت با کمک بسیج به صورت محله سلامت محور و در مساجد اجرا می‌شود، به این ترتیب برای هر فرد کرونا مثبت، کل افراد خانواده و افراد در تماس با فرد مبتلا، شناسایی و نمونه گیری شده و در صورت مثبت بودن آزمایش قرنطینه اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی اجرا می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح مسیر مراجعه مبتلایان به مرکز درمانی کوتاه‌تر شده و با ارائه خدمات بهداشتی در محلات احتمال انتقال کاهش می‌یابد و با رعایت دستورالعمل‌ها طی یک ماه به میزان ۸۰ درصد و طی ۳ ماه، ۹۰ درصد زنجیره انتقال ویروس قطع شده و میزان بستری و مرگ و میر کاهش یافته و پوشش‌دهی گروه‌های در معرض خطر نیز انجام می‌شود. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در ارتباط با اقدامات نظارتی در مهر و آبان ماه سال جاری اعلام کرد: تعداد ۵ هزار و ۵۲۲ بازدید در راستای نظارت بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفته که ۲۶۴ مورد اقدام به صدور اخطاریه بهداشتی و ۱۱۷ مورد پلمب اماکنی مانند قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سایر مواردی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند انجام گرفت و ۴۶۷ مورد نیز بازدید مشترک با ادارات انجام شد. 

میرشریفی اضافه کرد: با همکاری بهزیستی، تیمی در مرکز خیریه سالمندان قدس مستقر شده و تقریباً تمامی افرادی که در سرای سالمندان کامرانیه حضور داشته‌اند طی دو نوبت معاینه، غربالگری و نمونه‌برداری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار و ۹۲۵ مورد در درمانگاه نیمه شعبان نمونه گیری انجام شده که حدود یک چهارم آن کرونا مثبت گزارش شده‌اند، به سفیران سلامت اشاره و تصریح کرد: سفیران سلامتی آموزش دیده می‌توانند با کمک نیروهای بسیج آموزش‌های مورد نیاز را در فضاهایی مانند سراهای محله و مساجد گسترش دهند. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول