اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

هدف اداره امور مالیاتی دریافت مالیات از دانه درشتان است

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: هدف اداره امور مالیاتی بیشتر دریافت مالیات از دانه درشتان با گردش مالی بالا و اشخاص حقوقی که مکلف به نگهداری اسناد و مدارک دفاتر هستند، است.

هدف اداره امور مالیاتی دریافت مالیات از دانه درشتان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سعید کریمی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام صبح امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در ایلام گفت: برای 72 درصد از مشاغل ایلام با توجه به تمایل و ابراز خودشان مطالبه‌ای انجام نمی‌شود و با مالیات مقطوع توافقی، مالیات سال 98 تصفیه شده؛ هدف اداره بیشتر دانه درشتان با گردش مالی بالا و اشخاص حقوقی که مکلف به نگهداری اسناد و مدارک دفاتر هستند که با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و رسیدگی به اسناد از فرار مالیاتیشان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت در سال‌های اخیر حرکت به سمت کوچک ‌سازی و توسعه دولت الکترونیک با هدف ارتقای رضایتمندی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم است، افزود: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور یکی از سازمان‌های پیشرو در این زمینه بوده و اخیراً با اجرای طرح جامع مالیاتی اکثر خدمات و امور مالیاتی الکترونیکی شده و نیازی به مراجعه مردم به ادارات نیست؛ الکترونیکی شدن امور، شفاف سازی، قانونمندی، دقت و عدالت را در وصول مالیات به دنبال دارد.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام خود اظهاری مالیاتی و تمکین داوطلبانه مودیان را زمینه ساز اعتماد و اطمینان بین دولت و مردم دانست و گفت: در استان ایلام خوشبختانه آمار ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کریمی به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و تحقق صد درصدی آن در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ارائه اظهارنامه‌ها و انجام به موقع تکالیف مالیاتی، زمینه برخورداری مودیان از تسهیلات و معافیت‌های مقرر قانونی است.

وی در ادامه به بیان فرصت ایجاد شده برای بخشودگی جرایم مالیاتی اشاره کرد و گفت: مودیان مالیاتی و ۱۳ گروه مشاغل آسیب دیده از کرونا می‌توانند تا پایان سال جاری از طرح بخشودگی جرایم مالیاتی با درصدهای مشخص شده استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام از پرداخت بیش از 35 میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: رقم پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ میلیارد تومانی داشته است.

وی توضیح داد: از 35 میلیارد تومان مذکور ۲۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و مابقی آن جهت توسعه روستاهای استان پرداخت شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام افزود: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری همچنین حدود یک میلیارد تومان به توسعه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی به صورت مستقیم به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان اختصاص یافته است.

 کریمی مالیات را زمینه‌ساز تامین منابع مورد نیاز دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست و تصریح کرد: عواید حاصل از مالیات، توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی است و زمینه آن را فراهم می کند.

وی در پایان استراتژی مالیات استانی را حرکت به سمت عدالت اقتصادی، قانون مداری، شفافیت و هوشمندسازی دانست و گفت: حمایت و همکاری ادارات دستگاه اجرایی مربوطه، برای اجرای بهتر و دقیق‌تر برنامه‌های مالیاتی خواستاریم.

کریمی ادامه داد: با هوشمند سازی و تقویت بانک‌های اطلاعاتی می‌توان مودیان را شناسایی کرد و همچنین تفاهم نامه‌هایی با پلیس امنیت اقتصادی و قوه قضاییه تنظیم شده تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول