اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

2500 کیلومتر رودخانه در ورزقان وجود دارد/تصرف حریم در نیمی از رودخانه‌های ورزقان توسط افراد سودجو

فرماندار ورزقان با تأکید بر اینکه حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها وظیفه همگانی است، گفت: در این شهرستان 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه وجود دارد که یک هزار و 200 کیلومتر آن در مسیر سکونت‌های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از این رودخانه ها توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته است.

2500 کیلومتر رودخانه در ورزقان وجود دارد/تصرف حریم در نیمی از رودخانه‌های ورزقان توسط افراد سودجو

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، محمدباقر خانی امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی را ظرفیتی بسیار مهم برای جلوگیری از دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی برشمرد و خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های مربوطه با دهیاران و شوراهای اسلامی شد.

وی با تأکید براینکه حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها وظیفه همگانی است، افزود: در این شهرستان 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه وجود دارد که یک‌هزار و 200 کیلومتر آن در مسیر سکونت‌های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از این رودخانه‌ها توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته است.

وی متذکر شد: به دلیل تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها برخی روستاها و اراضی کشاورزی در مسیر رودخانه‌ها در مواقع سیل و حوادث مورد تهدید قرار گرفته و خسارت می‌بینند که برای پیشگیری از وقوع خسارات احتمالی اداره منابع آب شهرستان باید نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها با اولویت نقاط حادثه خیر اقدام کند.

فرماندار ورزقان با اشاره به محدودیت منابع دولتی، خواستار بازگشایی نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها از طریق برگزاری مزایده برای اعطای مجوز بهره‌برداری از مصالح موجود در بستر رودخانه‌ها توسط منابع آب شهرستان همسو با مصوبه شورای عالی معادن شد.

وی از اجرای طرح‌های آبخیزداری باهدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک در دو حوزه از 6 حوزه آبخیز شهرستان در سال‌جاری با اعتباری بالغ ‌بر 70 میلیارد ریال توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد و بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در سه حوزه آبخیز شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/60006/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول