اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کاهش 70 درصد تخلفات گمرکی با ایکس‌ری / سامانه نظارتی «ستاک» آغاز به کار می‌کند

رئیس نظارت بر فرآیندهای گمرکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کاهش توقف کامیونداران، کاهش 60 تا 70 درصدی تخلفات و بهبود جایگاه ایران در شاخص جهانی «تجارت فرامرزی» از جمله مزایای توسعه ایکس‌ری در گمرکات و محورهای مواصلاتی است.

کاهش 70 درصد تخلفات گمرکی با ایکس‌ری / سامانه نظارتی «ستاک» آغاز به کار می‌کند

حامد گودرزی رئیس نظارت بر فرآیندهای گمرکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: استقرار دستگاه‌های ایکس‌ری (تصویر برداری با اشعه ایکس) در مبادی گمرکی و مسیرهای مواصلاتی درون‌جاده‌ای نه تنها در راستای کشف قاچاق کالا و ارز کمک شایانی می‌کند، بلکه در پیشگیری از خطرات امنیتی، تروریستی و مواد مخدر هم اثر به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه استقرار ایکس‌ری در مبادی گمرکی حدود 60 تا 70درصد کاهش تخلفات را به همراه داشته، عنوان کرد: تاکنون 20 درصد مبادی گمرکی کشور به دستگاه‌های ایکس‌ری مجهز شده‌اند و در حال حاضر نیازمند تأمین و نصب 52 دستگاه در 32 نقطه مرزی کشور هستیم.

رئیس نظارت بر فرآیندهای گمرکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد مزایای دستگاه‌های ایکس‌ری مستقر شده در محورهای مواصلاتی تشریح کرد: به طور کلی ایست و بازرسی حضوری، موجب اتلاف وقت کامیونداران و افزایش ترافیک جاده‌ای بوده است، اما ایکس‌ری از یک سو فرآیندهای بازرسی و تفتیش را مکانیزه و هوشمند می‌کند و از سوی دیگر روند عبور و مرور و کشف قاچاق را تسریع و تسهیل خواهد کرد.

نظارت سخت‌گیرانه سازمان انرژی اتمی بر دستگاه‌های ایکس‌ری

رئیس نظارت بر فرآیندهای گمرکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم‌اکنون 8 شرکت دانش بنیان داخلی مسئول تولید دستگاه‌های ایکس‌ری هستند و این شرکت‌ها بدون آنکه هزینه‌ای به دولت تحمیل کنند، می‌توانند از محل اخذ عوارض مستقلا درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش فارس، پیش از این برخی از فعالان حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور نگران تأثیر منفی دستگاه‌های ایکس‌ری بر سلامت رانندگان بودند، اما به گفته کارشناسان با وجود ضوابط سخت‌گیرانه در مورد استاندار‌د‌ دستگاه‌های ایکس‌ری و همچنین آیین‌نامه‌های اجرائی قانون حفاظت در برابر اشعه دیگر نباید نگران شایعات مطرح شده در این زمینه بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول