اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آمریکا 3 میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد

سه میلیون مبتلای فعال به ویروس کرونا در آمریکا قبل از فرا رسیدن روز شکرگذاری به چالشی برای مقامات این کشور مبدل شده است.

در آمریکا 3 میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، براساس برآورد جدید متخصصان بیماری‌های عفونی همه گیر بیش از ۳ میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس فعال کرونا مبتلا  و به طور بالقوه مسری هستند.

به نوشته وبگاه «بریزبین تایمز» این تعداد که به طور قابل توجهی بیشتر از آمارهای رسمی  و افرادی است  که آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت اعلام شده است. مجموعه وسیع و به سرعت در حال رشد افراد آلوده به ویروس کرونا  در امریکا  به یک چالش دلهره آور برای فرمانداران و شهرداران در جوامع آسیب دیده مبدل شده و آن‌ها  در تلاشند جلوی افزایش شمار مبتلایان را بگیرند.

«جفری شامن»، متخصص اپیدمیولوژی «دانشگاه کلمبیا» گفت که مدل تیم وی تخمین می‌زند که ۳.۶ میلیون نفر آلوده شده و در حال انتقال ویروس به دیگران هستند. این کارشناس بیماری‌های عفونی هشدار داد با فرا رسیدن روز شکرگزاری، وضعیت کرونا در آمریکا وخیم ترشود.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۹۱۲ هزار و ۹۰۷ مورد ابتلا و ۱۳۱ هزار و ۳۱ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۵۸ مورد ابتلا و ۱۶۶ هزار و ۷۴۳ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول