اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعمال 5 گروه محدودیت از ابتدای آذرماه در چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشت دانشگاه علومپزشکی گفت: با توجه به مصوبه ملی، 5 گروه محدودیت که شامل ادارات، مراکز تجاری، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و اجتماعی و ترددها می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

اعمال 5 گروه محدودیت از ابتدای آذرماه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز  جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس در محل استانداری چهارمحال و بختیاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور فرمانداران 10 شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ابتدای جلسه مجید شیرانی با بیان اینکه بیشترین نقطه ضعف ما این است که قوانین تصویب شده در ستاد به درستی اجرا نمی‌شود گفت: طبق قانون فرد مبتلا و اعضای خانواده او باید به مدت 2 هفته قرنطینه باشند که با توجه به محدودیت‌های پرسنل بهداشت و انتظامی باید محله محوری را در دستور کار قرار داد و از ظرفیت بسیج استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: اگر کسی مبتلا شد تیم‌های سلامت محور که متشکل از بسیج و  عوامل مراکز بهداشت است باید نظارت بر رعایت قرنطینه داشته باشند و از خانواده، نزدیکان و کهن‌سالانی که با فرد بیمار ارتباط داشته‌اند در خانه خودشان تست کرونا گرفته شود.

وی تاکید کرد: محدودیت بازار قابلیت اجرا دارد اما خانواده‌ها را سخت می‌شود کنترل کرد و نباید در هفته‌های پیش با گسترش کرونا مراسمات ترحیم و عروسی برگزار می‌شد و در این موضوع باید کوتاهی و قصور خود را بپذیریم و از این به بعد نظارت‌ها را افزایش دهیم.

در ادامه راشد جزایری گفت: با توجه به مصوبه ملی 5 گروه محدودیت که شامل ادارات، مراکز تجاری، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و اجتماعی و ترددها می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ادامه داد: فعالیت ادارات به استثنای نیروهای مسلح در شهرستان‌های قرمز استان که شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار است به صورت یک سوم فعالیت و در شهرستان‌های نارنجی که 6 شهرستان دیگر استان را شامل می‌شود به صورت نصف فعالیت خواهند داشت.

 پلمب 15 روزه در صورت تخلف اصناف از مصوبه ستاد کرونا

وی اضافه کرد: تمامی مراکز تجاری و اصنافی که در گروه‌های 2، 3 و 4 قرار دارند در مناطق قرمز به مدت 2 هفته تعطیل هستند و در مناطق نارنجی فقط گروه‌های 3 و 4 تعطیل می‌باشند که پلمب 15 روزه در صورت تخلف ضمانت اجرائی این مصوبه است.

این مسؤول تصریح کرد: فعالیت کلیه مراکز آموزشی به صورت مجازی خواهد بود و بازگشائی این مراکز به مدت 2 هفته ممنوع است همچنین کلیه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص برگزاری جشن‌ یا مراسمات ترحیم ممنوع است و مجموعه دادستانی باید بر این موضوع نظارت داشته باشد.

جزایری اضافه کرد: ترددها نیز از ساعت 9 تا 4 صبح در تمامی استان ممنوع است و در تردد بین شهری و ورود پلاک غیربومی نیز طبق مصوبه کشوری ممنوع و در صورت تخلف شامل جریمه می‌شود.

در ادامه جلسه فرمانداران پیشنهادات و مشکلات خود را به اقتضای وضعیت شهرستان خود مطرح کردند که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول