اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ایران نمی‌تواند با آمریکایی که پایبند به تعهدات نیست تعامل کند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: با دولت آمریکا که معاهدات بین‌المللی را به راحتی نقض می‌کند نمی‌توان تعامل کرد؛ بلکه آنها قصد دارند نظام اسلامی را از مولفه‌های قدرت و اقتدار خود تهی کنند.

ایران نمی‌تواند با آمریکایی که پایبند به تعهدات نیست تعامل کند

سارا حیدری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی و در همه مقاطع آمریکا، دشمن اصلی ملت ایران بوده و از همه ابزارها و ترفندهای سیاسی‌، اقتصادی، امنیتی، نظامی و تبلیغاتی نیز استفاده کرده اما در همه‌ی موارد شکست خورده است.

وی افزود: در تعامل ایران و آمریکا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تا کنون، این تجربه مهم را به دست آوردیم که ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند زیرا آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست البته پایبند نبودن به تعهدات، مربوط به رئیس جمهور فعلی آمریکا نیست بلکه از ابتدای مذاکرات به همین روش عمل کردند و تنها کاری که آمریکایی‌ها کردند برجام را نقض و ایران را تحریم و ظرفیت‌های درونی را از بین بردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)  تصریح کرد: دولتی که معاهدات بین‌المللی را به راحتی و همانند آب خوردن نقض می‌کند نمی‌توان تعامل کرد؛ در مذاکرات سال‌های اخیر و بعد از برجام کاملا مشخص شد که موضوعاتی همچون هسته‌ای و موشکی مسئله اصلی نیست، بلکه آنها قصد دارند نظام اسلامی را از مولفه‌های قدرت و اقتدار خود تهی کنند. در رابطه با این موضوع می‌شود اشاره کرد به سخنی از حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)که می‌فرمایند؛ کسی که در برابر دشمنش به خواب برود حیله‌ها او را از خواب بیدار می‌کند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ی روز دنیا مسئله اقتصاد و معیشت است؛ فعالیت‌های دولت باید با گسترش خدمات ادامه پیدا کند اما با توجه به وضع اقتصادی موجود در کشور بسیاری از مردم زیر فشار گرانی و مشکلات هستند حل مشکلات در درجه اول در گروی این است که باور کنیم مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخل کشور حل می‌شود و نسخه‌های غربی حلال مشکلات نیست و اقتصاد نفتی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران است امروز ما اسیر نفت هستیم.

حیدری گفت: نفت به عنوان سرمایه ملی است و وابستگی خود را به آن‌ باید کم کنیم ما با  شناخت ظرفیت‌ها و توجه به تجربه‌ها و استمداد و از خدای متعال بدون تردید توانایی غلبه بر همه مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) خاطرنشان کرد:  طی چهل و اندی سال در برابر تمام تحریم‌های سنگین دشمن ایستادگی کرده‌ایم و تحریم‌ها را فرصت شمردیم برای خودکفایی.

وی افزود: درمان حل مشکلات اقتصادی و راه برون رفت از تحریم‌های بی رحمانه دشمنان راهی جز نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی نخواهد بود. 

سارا حیدری گفت: سران و مسئولین آگاه و هوشیار باشند که نخواهیم گذاشت خون سردار عزیزمان را با تعهدات یک طرفه و پوچ با قاتلین فرمانده مان پایمال کنند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول