اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و تگرگ؛ ارمغان سامانه بارشی جدید و هشدار به کشاورزان/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت جمعه 30 آبان و روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو آسمان تهران بارانی است، از بارش برف، باران و تگرگ با ورود سامانه بارشی جدید خبر داد.

برف و تگرگ؛ ارمغان سامانه بارشی جدید و هشدار به کشاورزان/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران داریم، همچنین در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و در شب باران و برف در ارتفاعات این مناطق و همچنین ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه البرز مرکزی شامل ارتفاعات قزوین البرز و تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شدت بارش ها در گیلان است، افزود: امروز در برخی مناطق یزد، جنوب و شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۹ آبان در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران گاهی وزش باد شدید موقت داریم، همچنین در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش ها روز پنجشنبه در استان گیلان است.

اصغری اظهار کرد: روز جمعه از غرب کشور سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب مازندران، غرب سمنان، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و شمال خوزستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور برف پیش بینی می شود، شدت بارشها روز جمعه در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

وی گفت: روز شنبه ۱ آذر با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب و شمال شرق و شمال و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران خواهیم داشت و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز شنبه ۱۱ آذر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال استان مرکزی، شمال خوزستان و استان‌های تهران و البرز است.

اصغری گفت: روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق بارش باران داریم و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز دوشنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور شامل غرب و شمال غرب، شمال و شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در شمال شرق دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه می‌رسد.

اصغری تأکید کرد: با توجه با بارش های پیشِ رو، به کشاورزان و دامداران توصیه می شود تنظیم دمای سالن های مرغداری، پرورش قارچ، گلخانه ها و دامداری ها با توجه به سرما در دستور کار باشد، جلوگیری از ورود آب های گل آلود به استخر های پرورش ماهی، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر باد، تامین سوخت گلخانه، مرغداری و دامداری ها، عدم استفاده از آب باران برای دام ها، پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع ، تغذیه کمکی کولونی ها و تامین خوراک مورد نیاز کندوها جهت زمستان گذرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از امروز تا ۵ روز آینده دریای خزر مواج است، خلیج فارس امروز و شنبه یکم آذر و تنگه هرمز و خلیج فارس دو روز آینده مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و پنج درجه خواهد بود همچنین از اواسط وقت جمعه آسمان تهران ابری و در اواخر وقت جمعه بارانی خواهد بود، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش باران در پایتخت خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد و بیرجند با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در ۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول