اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

1000هکتار اراضی مازندران تحت پوشش زراعت چوب قرار گرفت/ آزادسازی اراضی روشن کوه بر اساس مصوبات قانونی

مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: هزار هکتار از اراضی مازندران برای تامین نیازمندی‌های صنایع سلولوزی تحت پوشش زراعت چوب قرار گرفته است.

1000هکتار اراضی مازندران تحت پوشش زراعت چوب قرار گرفت/ آزادسازی اراضی روشن کوه بر اساس مصوبات قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسحق عطائی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ممنوعیت قانونی برداشت چوب از جنگل و اتمام قرارداد با 110 شرکت بهره‌بردار برای تامین نیازمندی‌های صنایع سلولوزی کشور بحث طرح درختکاری در کشور مطرح شده است.

وی تصریح کرد: برای تامین نیازمندی‌های صنایع سلولوزی طرح زراعت چوب در دستور کار است که استان مازندران متعهد شده هزار هکتار از اراضی موجود استان را به این امر اختصاص دهد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: طرح زراعت چوب بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح در حال حاضر در 320 هکتار اراضی خودمالکی، 81 هکتار منابع ملی و 594 هکتار آب‌بندان‌ها در حال اجرا است.

عطائی نژاد در ادامه از برنامه‌ریزی برای حفاظت از اراضی ملی و اقدامات قانونی انجام شده صحبت به میان آورد و گفت: از ابتدای سال 99 و در اجرای احکام 183 فقره پرونده داشتیم که تاکنون 238 هکتار منابع ملی آزاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 128 هکتار از عرصه را در حین تصرف آزادسازی کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با آزادسازی اراضی روشن کوه در منطقه چهاردانگه مازندران و مانور برخی رسانه‌ها خارجی در این ارتباط، گفت: آزادسازی اراضی ملی در منطقه روشن کوه چهاردانگه بر اساس  تبصره ذیل ماده 55 انجام شده است، یکی از وظایف سازمان ما حفظ و حراست از اراضی ملی است و برای حراست از اراضی ملی تابع دستورات و الزامات قانونی هستیم.

عطائی نژاد ادامه داد: غیر از آزادسازی 11 هکتار از اراضی روشن کوه 33 اجرا حکم هم در بحث تبصره ذیل ماده 55 صادر کردیم و در روزهای اخیر 27 فقره کوره ذغال غیرمجاز در یکی از روستاهای ساری با حکم قضائی تخریب شده است.

وی اضافه کرد: برخی از رسانه‌ها خارجی تلاش دارند که موضوع آزادسازی منطقه روشن‌کوه را به مباحث اعتقادی ارتباط دهند که این موضوعات فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ادامه داد: بر اساس ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداری حق اعتراض نسبت به رای صادر شده و طرح دعوی در محاکم قضائی برای افراد وجود دارد که در صورت صدور رای قطعی مبنی بر غیر ملی بودن عرصه این اداره تبعیت از آراء صادره را وظیفه خود می‌داند.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول