اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شناسایی ۳۴۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در سمنان

بررسی آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان نشان می‌دهد که تعداد بیماران شناسایی‌شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به سه هزار و ۴۴۴ نفر رسیده است.

شناسایی ۳۴۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در فاصله ۲۶ تا ۲۷ آبان ماه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی‌شده است.

بررسی آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در استان سمنان نشان می‌دهد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، تعداد بیماران شناسایی‌شده در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، سه هزار و ۴۴۴ نفر بوده است.

از ۲۶ آبان ماه تا ۲۷ آبان ماه سال جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه شناسایی و بستری شدند.

۲۶ نفر از بیماران در این مدت بهبودیافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و در حال حاضر، ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش ICU کرونا بستری هستند و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

استان سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد؛ در تقسیمی ریزتر، شهرستان‌های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و گرمسار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

افراد با علائم سرماخوردگی باید از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان بهداشتی درمانی سامانه ۴۰۳۰، مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir و همچنین مراجعه حضوری به مراکز منتخب کووید-۱۹ واقع در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند.

در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ۹ مرکز منتخب کووید-۱۹ در حال ارائه خدمت و بررسی وضعیت سلامت مراجعان هستند.

نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بسیار زیاد است.

از تمام هم استانی‌های سمنانی خواسته شده است تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده، عدم حضور غیرضروری در اجتماع، عدم برگزاری اجتماعات خانوادگی و عمومی و ماندن در خانه، در کنترل و مدیریت این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول