اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قوانین ابلاغی تالاب‌ها در زریبار اجرا شود/ زریبار منبع درآمد هیچ دستگاه و ارگانی نیست

استاندار کردستان گفت: زریبار ملک شخصی هیچ کسی نیست و اختلاف میان دو دستگاه بر سر این موضوع پذیرفتنی نیست، گفت:قوانین ابلاغی تالاب‌ها در زریبار اجرا شود.

قوانین ابلاغی تالاب‌ها در زریبار اجرا شود/ زریبار منبع درآمد هیچ دستگاه و ارگانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهری مریوان که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مریوان برگزار شد اظهار کرد: مریوان از شهرهای مهم و گردشگر پذیر استان کردستان است از این رو هرچه زودتر باید نسبت به ساماندهی وضعیت پسماند آن اقدام شود.

وی افزود: موضوع زباله مریوان از سال ۹۶ مطرح و معاون عمرانی چندین بازدید و جلسه در این رابطه انجام داده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت مسئله در همان سال اعتباری از مرکز جذب و از استان نیز برای آن اعتباری در نظر گرفته شد؛ اما بعد از گذشت دو سال این اعتبار جذب نشده که این امر پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه دو سال پیش 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت زباله شهر مریوان تعریف شد که این رقم با توجه به وضعیت تورمی موجود افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر شهرداری و شورای این شهر باید پاسخگو باشند.

مرادنیا با اشاره به اختلاف نظر شهرداری و سازمان محیط زیست در نحو اداره تالاب زریبار، گفت: زریبار ملک شخصی هیچ کسی نیست، اختلاف میان دو دستگاه بر سر این موضوع پذیرفتنی نیست و باید اختلاف ها کنار گذاشته شود.

وی افزود: قوانین مربوط به زریبار متعلق به سازمان محیط‌زیست کشور است، اگر شهرداری مایل به بهره برداری از این دریاچه است باید قوانین ابلاغی تالاب‌ها را پذیرفته و آن را اجرا کند.

مرادنیا با بیان اینکه از اقدامات انجام شده در تالاب زریبار رضایت ندارم، خاطرنشان کرد:همه باید متوجه باشند که رونق زریبار منجر به جذب گردشگر بیشتر و افزایش درآمد عمومی مردم خواهد شد.

استاندار کردستان افزود: زریبار منبع درآمد برای هیچ دستگاه و ارگانی نیست، مبادا به خاطر تصمیمات نادرست و اختلاف نظرها این گنجینه طبیعی قربانی شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول