اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم نرخ گذاری اجناس و خدمات توسط اصناف/ احتکار اصناف سبب ابطال پروانه کسب خواهد شد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: فروش کالاهای موجود خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا ، ممنوع و منطبق با رفتار گرانفروشی بوده و در صورت احتکار و عدم عرضه، پرونده تشکیل ، علاوه بر اعمالِ مجازات ، پروانه فعالیت صنف متخلف نیز ابطال خواهد شد.

لزوم نرخ گذاری اجناس و خدمات  توسط اصناف/ احتکار اصناف سبب ابطال پروانه کسب خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فولیان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان اینکه وظیفه نظارت بر اصناف، بر عهده کمیسیون نظارت است، گفت: این کمیسیون موظف است نسبت به نرخ گذاری کالاها و خدمات اقدام ، کلیه انبارهایِ کالاهای اساسی در سطح استان را شناسایی و اطلاعات آنها را در سامانه جامع انبارها ثبت و نظارت نماید، مضافا اینکه نگهداری کالاهای ثبت نشده و بدون شناسنامه در انبارها تخلف محسوب خواهد شد .

وی افزود: در راستای کنترل بازار و به منظور پیشگیری از هرگونه احتکار،گرانفروشی و برخورد قاطع و بموقع با متخلفان احتمالی، با اجرای طرح های نظارتی و گشت های مشترک با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های متولی، بازرسی های مستمر از انبارها ،خرده فروشی ها و عمده فروشی ها انجام گردد و مراقبت لازم از بازار پیرامون تأمین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از قبیل تخم مرغ ،برنج ،شکر، روغن ،گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ساماندهی بازار صورت گیرد .

این مقام قضائی در خصوص گرانفروشی و احتکار اصناف متذکر شد: فروش کالاهای موجود خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا ، ممنوع و منطبق با رفتار گرانفروشی بوده و در صورت احتکار و عدم عرضه، پرونده تشکیل ، علاوه بر اعمالِ مجازات ، پروانه فعالیت صنف متخلف نیز ابطال خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول