اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا در امارات

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) خبر داد که جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور در پایگاهی در امارات مستقر شده‌اند.

استقرار جنگنده‌های اف-۱۶  آمریکا در امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) شامگاه دوشنبه (دیروز) از استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ نیروی هوایی این کشور در پایگاه «الظفره» امارات خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ستاد تروریست‌های سنتکام در صفحه خود در توئیتر به زبان عربی نوشت که این جنگنده‌ها پنجشنبه هفته گذشته از پایگاه هوایی اسپنگداهلم آلمان به امارات و در راستای افزایش قدرت واکنش و پاسخگویی نیروهای آمریکایی منتقل شده‌اند.

سنتکام توضیح بیشتری در این خصوص نداده است. جمعه گذشته نیز این ستاد در توئیتی از تمرین نظامی مشترک با پنج کشور عربستان سعودی، امارات، کویت، انگلیس و بحرین در آب‌های خلیج فارس با هدف تأمین امنیت دریانوردی و صید خبر داد.

استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا در امارات در حالی است که قطر نیز به دنبال خرید جنگنده‌های اف-۱۵ از آمریکاست و در این رابطه «غانم بن شاهین الغانم» رئیس ستاد مشترک ارتش قطر روز شنبه وارد آمریکا شد و در سفری به ایالت «میزوری» از خط تولید جنگنده‌های اف-۱۵ که قرار است بزودی تحویل قطر شود، بازدید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول